کد خبر: ۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴:۰۵ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۴
با یک طلا، یک نقره و یک برنز؛
تیم اعزامی کاراته به ایران نخستین مرحله لیگ‌جهانی در فرانسه با یک طلا، یک نقره، یک برنز عنوان پنجمی را به خود اختصاص داد.

در نخستین مرحله لیگ‌جهانی کاراته‌وان پاریس که با حضور 1012 کاراته کا از 75 کشور برگزار شد، تیم ایران در مکان پنجم جدول رده‌بندی قرار گرفت.

در این رقابت‌ها سعید احمدی کاراته‌کای وزن منهای 67 کیلوگرم کشورمان پس از استراحت در دور نخست، حریفی از گرجستان را 3 بر 2 برد و سپس موفق شد کاراته کای فرانسوی را 6 بر صفر مغلوب کند. وی در ادامه با نماینده کشور اتریش مبارزه کرد و 2 بر صفر این کاراته کا را از پیش رو برداشت.احمدی برای رسیدن به نیمه نهایی به مصاف نماینده مراکش رفت و 4 بر یک از سد این کاراته کا گذشت و به نیمه نهایی رسید.در این مرحله به مصاف هیراتو شیناهارا از ژاپن رفت و 3 بر صفر این کاراته کا را شکست داد و راهی دیدار فینال شد.در فینال احمدی مقابل اروین گارین فرانسوی رفت و با نتیجه 5 بر صفر این حریف را که از امتیاز میزبانی بهره می برد شکست داد و به مدال طلا رسید.

در وزن منهای 84کیلوگرم، ذبیح اله پورشیب پس از استراحت در دور نخست، دور دوم برابر حریف فرانسوی 4 بر یک به برتری رسید، در ادامه موفق شد نماینده اکوادور را 4 بر یک شکست دهد.در مبارزه سوم مقابل حریف ایتالیایی 8 بر صفر پیروز شد. در دیدار چهارم حریفی از ترکیه را یک بر صفر مغلوب کرد و در نیمه نهایی مقابل حریف فرانسوی با نتیجه یک بر صفر برنده شد و به دیدار فینال راه یافت.پورشیب در دیدار فینال به مصاف ریتارو آراگای ژاپنی رفت و با نتیجه 2 بر صفر مغلوب حریف شد .

در وزن به اضافه 68 کیلوگرم حمیده عباسعلی، دور اول استراحت داشت. دور دوم بر نماینده فرانسه با نتیجه 2 بر صفر غلبه کرد و سپس کاراته‌کایی از اکوادور را 4 بر صفر از پیش رو برداشت.در مبارزه سوم مقابل حریفی از فرانسه قرار گرفت و پس از تساوی صفر بر صفر در وقت‌قانونی مبارزه، با رای داوران در هانتی بازنده شد و به نیمه‌نهایی راه نیافت.با صعود کاراته‌کای فرانسوی به فینال، عباسعلی هم برای کسب مدال در جدول شانس مجدد به مبارزاتش ادامه داد. وی در این جدول ابتدا برابر حریفی از ایتالیا قرار گرفت و با نتیجه 2 بر صفر به برتری رسید، سپس مقابل نماینده دانمارک یک بر صفر برنده شد و مدال‌برنز این وزن را از آن خود کرد.

در وزن 55-کیلوگرم طراوت خاکسار در مرحله رپه شارژ برابر سامی مائوآ از فرانسه قرار گرفت و نتیجه را یک بر صفر واگذار کرد تا دستش از مدال برنز خالی بماند.خاکسار ابتدا نماینده اسلواکی را 9 بر صفر از پیش رو برداشت، در ادامه موفق شد نماینده لوکزاموبرگ را 4 بر یک شکست دهد، در ادامه با نتیجه 5 بر 4 از سد حریف ایتالیایی گذشت و در دیدار چهارم برابر کاراته کای اسپانیایی پس از تساوی 4 بر 4 در وقت قانونی مبارزه با رای داوران در هانتی پیروز شد و به نیمه نهایی رسید. در این مرحله خاکسار برابر نماینده اوکراین 4 بر صفرمغلوب شد و به جدول شانس مجدد راه یافت.خاکسار در مکان پنجم ایستاد.

در بخش کاتای‌انفرادی بانوان فاطمه صادقی دارنده مدال‌نقره جوانان جهان در سال 2015، پس از آنکه در مبارزه نخست برابر نماینده کشور سان‌مارینو 5 بر صفر پیروز شد، در مبارزه دوم به مصاف کاتارویی از اسپانیا رفت و 3 بر 2 به برتری رسید. وی در مبارزه سوم به مصاف نماینده‌ای از ژاپن رفت و با 5 پرچم نتیجه را واگذار کرد. با راهیابی این کاتارو به فینال، صادقی هم در جدول شانس مجدد برای کسب مدال برنز به میدان رفت. او در این گروه مقابل کاتارویی از ایتالیا قرار گرفت و 3 بر 2 نتیجه را واگذار کرد و از رسیدن به مدال بازماند اما در مکان نهم ایستاد. این نخستین تجربه صادقی در رده بزرگسالان در لیگ‌جهانی بود.

در همین بخش زکیه رحمانی دیگر نماینده ایران بود. وی که عنوان نایب‌قهرمانی رقابت‌های مسابقات زیر 21 ساله‌های در مالزی را یدک می‌کشید در دیدار نخست 4 بر یک حریف دانمارکی را شکست داد و مقابل کاتارویی از ایتالیا 4 بر یک نتیجه را واگذار کرد. این نخستین تجربه رحمانی در لیگ‌جهانی در رده بزرگسالان بود.

در وزن 67-کیلوگرم، هامون درفشی‌پور موفق شد حریفی از اسپانیا را 9 بر یک شکست دهد. مبارزه دوم برابر بوراک اویگور از ترکیه 2 بر یک نتیجه را واگذار کرد و با راه نیافتن این کاراته‌کا به فینال، درفشی‌پور هم نتوانست به جدول شانس مجدد راه یابد.

در وزن به اضافه 84 کیلوگرم سجاد گنج‌زاده پس از استراحت در دور نخست، دور دوم با کاراته‌کایی از هلند مبارزه کرد و یک بر صفر به برتری رسید. در مبارزه دوم هم مقابل حریف ایتالیایی 4 بر یک پیروز شد و در ادامه برابر ریدوان کاپتان از ترکیه 4 بر 2 شکست خورد و پس از آنکه حریف ترک مقابل انیس ارکان مغلوب شد، گنج‌زاده هم نتوانست به جدول شانس مجدد راه یابد.

در وزن 55-کیلوگرم، زهره برزگر دارنده مدال طلای جهان در سال 2015، ابتدا حریف فرانسوی را 5 بر صفر شکست داد، سپس نماینده کشور بنین را 8 بر صفر مغلوب کرد. وی در ادامه کاراته‌کایی از لوکزامبورگ را یک بر صفر برد و در بازی چهارم مقابل حریف دیگری از فرانسه قرار گرفت و 4 بر 2 شکست خورد.

در وزن 84-کیلوگرم، ابراهیم حسن‌بیگی نماینده قزاقستان را 3 بر 2 شکست داد تا دور بعد مقابل کاراته‌کایی از آذربایجان قرار بگیرد. در همین وزن هادی صفیه مقابل نماینده بلژیک 8 بر صفر مغلوب و حذف شد.

در وزن 75-کیلوگرم، بهمن عسگری برابر حریفی از کشور پرتغال قرار گرفت و 6 بر صفر به برتری رسید.در ادامه این کاراته کا با نماینده دانمارک مبارزه کرد و با نتیجه یک بر صفر مغلوب گردید و با راه نیافتن این کاراته کا به فینال، عسگری هم از دور رقابتها کنار رفت. در همین وزن امیر حسین کلهری کاراته کایی از سن مارینو را 8 بر صفر برد و سپس برابر حریفی از کشور میزبان قرار گرفت و با نتیجه 3 بر یک شکست خورد و با نرسیدن کاراته کای فرانسوی به فینال، کلهری هم حذف شد.

در وزن 60-کیلوگرم امیر مهدی زاده پس از استراحت در دور نخست، در اولین مبارزه به مصاف حریفی از کشور میزبان رفت و با نتیجه 5 بر2 به برتری رسید. در مبارزه دوم مقابل حریف دیگری از فرانسه را با حساب 2 بر صفر شکست داد.در دیدار سوم هم به مصاف کاراته کای دیگری از کشور میزبان رفت و با نتیجه 2 بر یک به برتری دست یافت.مهدی زاده در مبارزه چهارم با کاراته کایی از ایتالیا دیدار کرد و با نتیجه 4 بر صفر شکست خورد. در دیدار چهارم برابر ایتالیا شکست خورد و با نرسیدن این کاراته کا به دور فینال، مهدی زاده هم از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

ایران در مکان پنجم جدول رده‌بندی لیگ‌جهانی

در پایان نخستین مرحله لیگ جهانی کاراته وان سال 2016 که به میزبانی پاریس فرانسه برگزار شد، تیم میزبان با کسب 3 طلا، 3 نقره و 10 برنز بر جایگاه نخست قرار گرفت. ژاپن با 3 طلا، 2 نقره و یک برنز دوم شد. ترکیه با 2 طلا، یک نقره و 4 برنز در مکان سوم ایستاد. ایتالیا با یک طلا، 2 نقره و 2 برنز در جایگاه چهارم ایستاد، ایران با یک طلا، یک نقره و یک برنز پنجم شد.

جدول رده‌بندی بازی‌ها به ترتیب ذیل است:

1-فرانسه 3 طلا- 3 نقره -10 برنز

2-ژاپن 3 طلا- 2 نقره – 1 برنز

3-ترکیه 2طلا- 1 نقره-4 برنز

4-ایتالیا 1طلا- 2 نقره-2برنز

5-ایران 1 طلا-1 نقره-1 برنز

6-اوکراین 1 طلا- 1 نقره

7- اسپانیا 1 طلا- 1 برنز

7-آمریکا 1طلا- 1 برنز

9-یونان 1 طلا

10- آذربایجان 2 نقره

11- آلمان 1 نقره

11- سوئیس 1 نقره

13-مراکش 3 برنز

14- عربستان 1برنز

14-بلژیک 1برنز

14-اکوادور 1برنز

14-مونتنگرو 1برنز

14-اسلواکی 1برنز

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: