کد خبر: ۱۵۸۵۱
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۲ - ۲۴ تير ۱۳۹۸
همزمان با بازدید ریاست جمهوری از استان خراسان شمالی، محمد رضوانی فر، مدیرعامل شستا از کارخانه سیمان بجنورد بازدید و در جریان فرآیند کاری آن واحد تولیدی قرار گرفت.

به گزارش قلم به نقل از روابط عمومی هلدینگ سیمان فارس و خوزستان، در جریان این سفر، مدیرعامل شستا علاوه بر بازدید از کارخانه در جلسه‌ای با حضور مدیران ارشد سیمان بجنورد نیز شرکت کرد.

کمال صدیقی، مدیرعامل سیمان بجنورد در این جلسه عملکرد سه ماهه اول سال ۹۸ در مقایسه با برنامه بودجه و دوره مشابه سال قبل را ارائه کرد.

مدیرعامل سیمان بجنورد با اشاره به استفاده حداکثری از توان داخل گفت: بدون استفاده از خدمات برون سپاری، اهداف تعیین شده در سه ماهه اول امسال محقق شده و در این مدت به میزان ۳۵۸.۵۶۷ تن معادل ۴۵۵.۶۱۰ میلیون ریال به مشتریان داخلی و صادرات، سیمان تحویل شده است که از نظر مقداری ۲۴ درصد نسبت به سال قبل و ۳۱ درصد نسبت به بودجه، رشد داشته و از نظر ریالی ۵۶ درصد نسبت به سال گذشته و ۱۶ درصد نسبت به بودجه افزایش داشته است.

مدیرعامل شستا محدودیت تخصیص منابع و درآمدهای عمرانی با توجه به تحریم‌های ظالمانه را یادآورد شد و گفت: این موضع باعث پیش رو بودن صنعت سیمان در شرایط سخت خواهد شد که سیمان بجنورد نیز از این قائده مستثنا نخواهد بود. یکی از راه کارهای عبور از شرایط کنونی، کنترل و مدیریت هزینه‌ها و تبدیل دارایی‌های غیر مولد به مولد است.

رضوانی فر با اشاره به این که سیمان بجنورد از جمله شرکت هایی است که در راستای ماموریت اصلی خود اداره شده و گام‌های مثبتی را برداشته است، گفت:  فرآیند مدیریت و مسئولیت، باید به نحوی برنامه‌ریزی و اجرا شود که مدیران ارشد بتوانند مسائل گذشته را پیگیری و حل و فصل کنند. علاوه بر این فعالیت‌ها و برنامه‌های جاری و تامین ملزومات را انجام و برای توسعه صنعت، ظرفیت‌سازی کنند.

وی جابه‌جایی دفاتر به منظورکمک به توسعه صنعت، بومی گزینی با هدف توسعه استان ها، هم افزایی در نقطه بهینه شرکت‌ها را نیز مورد تاکید قرارداد.

مدیرعامل شستا، با بررسی وضعیت صادرات شرکت سیمان بجنورد، تدوین برنامه صادرات و اعمال آن در اهداف و برنامه‌های سالانه شرکت را از راهکارهای تاثیر‌گذار در این بخش توصیف کرد.

کمال صدیقی، با اشاره به تنوع و کیفیت بالای سیمان بجنورد، گفت: وجود زیر ساخت‌های مناسب از قبیل نیروهای متخصص و تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته و استقرار استانداردهای به روز بین‌المللی، شرایط سیمان بجنورد را در نقطه مناسبی قرارداده است. با این حال نیاز مبرمی که امروز احساس می شود تقویت زیرساخت های توسعه‌ای از جمله حمل‌ونقل است که امیدواریم به زودی برطرف شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: