کد خبر: ۱۵۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۸ - ۲۳ تير ۱۳۹۸
مدیر امور مسکن راه و شهرسازی گیلان درباره راه جلوگیری از افزایش اجاره بهای مسکن توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش قلم، رضا علی نیا، در خصوص وضعیت افزایش اجاره بهای مسکن در فصل تابستان امسال گفت: در فصل تابستان به دلیل تعطیلی دانش آموزان، اغلب مستأجران فرصت بیشتری برای اسباب‌کشی دارند و یا با ثبت نام فرزندانشان در مدارس اقدام به اجاره خانه جدید می‌کنند.

وی افزود: افزایش تقاضای مسکن از سوی مردم موجب رقابتی‌تر شدن قیمت اجاره می‌شود و خود به خود این امر بر افزایش اجاره‌ها و قیمت خانه‌ها تأثیر می‌گذارد.

مدیر امور مسکن راه و شهرسازی گیلان گفت: چنین افزایش قیمتی در اجاره خانه‌ها منجر به ایجاد فضا‌های کاذب هیجانی می‌شود و در نتیجه مستأجر‌ها برای اجاره خانه‌ها بیش از ارزش واقعی واحد‌ها پول بپردازند.

علی نیا با اشاره به اینکه رسانه‌ها در توسعه فرهنگ‌های خوب نظیر صاحب‌خانه‌های خوب بسیار مؤثر هستند، ادامه داد: یکی از راهکار‌های جلوگیری از افزایش قیمت اجاره‌ها گسترش فرهنگ صاحب‌خانه خوب است تا صاحب‌خانه‌ها با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه، واحد‌های خود را به قیمت معتدل‌تری به فروش برسانند.

وی تصریح کرد: به طور معمول قیمت اجاره مسکن در محلات و شهرستان‌های مختلف فرق می‌کند و افزایش قیمت اجاره‌ها نیز بر گسترش این امر تأثیر می‌گذارد.

علی نیا ادامه داد: یکی دیگر از راه‌های جلوگیری از افزایش قیمت مسکن افزایش تولید مسکن است و به همین منظور اداره کل راه و شهرسازی در حال حاضر مقدمات ساخت و تولید ۳ هزار واحد خانه را در دستور کار دارد. وی گفت: با بهره برداری از این واحد‌ها شاهد متعادل شدن عرضه و تقاضا و در نتیجه تعدیل قیمت اجاره خانه‌ها خواهیم بود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: