کد خبر: ۱۵۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۹ - ۲۳ تير ۱۳۹۸
مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ضمن اشاره به افزایش موقتی غلظت برخی آلاینده‌ها در هوای پایتخت طی امروز (۲۳ تیر) گفت: از این رو هوای پایتخت طی برخی ساعات امروز برای گروه‌های حساس ناسالم می‌شود.

به گزارش قلم، حسین شهبازی با بیان اینکه پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده افزایش تدریجی میزان ناپایداری جوی طی امروز (۲۳ تیر) است، گفت: از این رو طی برخی ساعات افزایش میزان ابرناکی و وزش باد انتظار می‌رود.

او با اشاره به اینکه وزش باد در برخی اوقات خیزش گرد و خاک و افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال دارد، ادامه داد: به تدریج طی برخی ساعات بعدازظهر بین ساعات ۱۳ تا ۱۸ به‌طور نسبی بر غلظت آلاینده ازن افزوده می‌شود. هرچند بیشترین مقدار غلظت این آلاینده در مقایسه با مقدار مشاهده شده در روز گذشته (۲۲ تیر) از میزان کمتری برخوردار است.

شهبازی افزود: بر این اساس با توجه به افزایش موقتی غلظت آلاینده‌ها از جمله ذرات معلق در بعضی ساعات امروز (۲۳ تیر) وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران در شرایط نامطلوب به ویژه برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه این وضعیت جوی تا فردا کم وبیش ادامه دارد، گفت: طی صبح فردا (۲۴ تیر) افزایش نسبی در غلظت آلاینده‌ها، به دلیل کاهش میزان ناپایداری جوی و ازدیاد حجم تردد خودروها دور از انتظار نیست.

به گفته شهبازی با تغییر شرایط جوی در طول روز برای برخی ساعات افزایش ابر و وزش باد نسبتا شدید به بزرگی بالاتر از ۵ متر بر ثانیه انتظار می‌رود که در برخی ساعات افزایش موقتی غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا را به دنبال دارد.

او در ادامه گفت: دمای هوا در تهران تا روز آینده افزایش جزیی خواهد یافت.

شهبازی در پایان با بیان اینکه کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ۸ صبح امروز با میانگین ۹۳ در شرایط سالم قرار داشت، ادامه داد: کیفیت هوای هم اکنون نیز با میانگین ۹۶ همچنان در شرایط سالم است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: