کد خبر: ۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۴:۰۲ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۴
راه فرانسه برای هندبال ایران دور شد
تیم ملی هندبال ایران طبق دستورالعمل فدراسیون جهانی این رشته پس از کسب مقام پنجمی آسیا، مستقیم راهی جام جهانی نمی‌شود.

هرچند کنفدراسیون هندبال آسیا پیش از این اعلام کرده بود سهمیه آسیا در جام جهانی 2017 چهار تیم به علاوه یک (قطر نایب قهرمان جام جهانی گذشته) است اما دیشب فدراسیون جهانی هندبال اعلام کرد سهمیه قاره کهن سه تیم به علاوه یک است و تیم پنجم آسیا باید در پلی‌آف بین‌قاره‌ای شرکت کند.

فدراسیون جهانی هندبال (IHF) این دستورالعمل را 22 ژانویه (دوم بهمن‌ 1294) صادر کرده است. یعنی تیم پنجم آسیا تا دو روز سهمیه مستقیم جام جهانی را در چنته داشت.

به گفته مسئولان فدراسیون هندبال، کنفدراسیون آسیا به شدت نسبت به این موضوع جبهه گرفته و در مکاتبات خود با IHF در تکاپوی بازگرداندن سهمیه پنجم مستقیم آسیا است.

به هرحال اگر اعتراض آسیایی‌ها به جایی نرسد و اگر تیم ملی ایران بتواند به مقام پنجم قاره پهناور دست یابد، باید در رقابت‌های انتخابی بین‌قاره‌ای، پنجه در پنجه تیم نخست قاره اقیانوسیه، تیم چهارم قاره آمریکا و تیم چهارم قاره آفریقا بیندازد. باید منتظر ماند و دید آیا ایران به مقام پنجم هفدهمین دوره رقابت‌های هندبال آسیا می‌رسد و می‌تواند سهمیه مستقیم یا غیرمستقیم جام جهانی 2017 را به دست آورد یا اتفاقات دیگری انتظار شاگردان عرفان اسماعیلاگیچ را می‌کشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: