کد خبر: ۱۵۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۷ - ۲۳ تير ۱۳۹۸
عرضه قلیان در سفره خانه‌ای در قلب پارک شهر تهران در حالی صورت می گیرد که در ورودی‌های این پارک تابلو ممنوعیت ورود قلیان نصب شده است.

به گزارش قلم، رطب خورده منع رطب نکند؛ این جمله حال این روزهای شهرداری تهران است. شهرداری روزی بدون توجه به اشغال فضاهای عمومی توسط بانکی که خودش بزرگترین سهامدار آن است، به بهانه جلوگیری از سد معبر با دستفروشان برخورد می کند و روزی دیگر هم در پارک مقابل ساختمانش که در ورودی آن تابلوی پارک بدون دخانیات نصب شده قلیان عرضه می شود.

عرضه قلیان در پارک بدون دخانیات مقابل شهرداری تهران

چندین سال است که سفره خانه ای به نام سنگلج در وسط «پارک شهر» تهران با عرضه قلیان، دودی به راه می اندازد که فضای خوشایند پارک را ناخوشایند می کند و شهروندان ناچارند به جای آنکه عطر گلهای سنبل و نسترن را استشمام کنند، از بوی دوسیب و هلو و خوانسار رنج ببرند.

00:00 00:44

این نوع قانون شکنی در فضایی که متولی و قانونگذارش یک نهاد واحد است، پیامی جز بی ارادگی در اجرای قانون ندارد.

علی محمد مختاری مدیر سازمان بوستانها و فضای سبز شهرداری تهران در واکنش به این خبر گفت: این کار غدقن است و مسئول پارک را هم جریمه خواهیم کرد.

وی افزود: با پیمانکاری که در حال عرضه قلیان است، قطع همکاری می شود و برای او جریمه منظور خواهیم کرد.

مدیر عامل سازمان فضای سبز شهرداری تهران خاطرنشان کرد: ما در این مورد به شهرداری منطقه 12 هم نامه می نویسیم و بخشنامه را به آنها متذکر خواهیم شد.

کاظمی/ وای به روزی که بگندد نمک؛ عرضه قلیان در پارک بدون دخانیات مقابل شهرداری تهران

اما علی محمد سعادتی شهردار منطقه 12 گفت: این محدودیت در سراسر پارک شهر اعمال می شود، اما سفره خانه سنگلج تابع مقررات نظام صنفی است و ممکن است یک صنفی برای این کار اجازه داده باشد.

شهردار منطقه 12 تصریح کرد: برای ورود به این موضوع باید به قرارداد نوشته شده رجوع کنیم و اگر در قرارداد گفته باشد که سفرخانه باید جواز داشته باشد، باید ببینیم که آیا در جواز صنف اجازه عرضه قلیان قید شده یا خیر.

وی افزود: اگر چنین وضعیتی در قرارداد نباشد، سفره خانه موظف است تابع مقررات پارک باشد و ما هم می توانیم برخورد کنیم.

در حالی که این روزها شهردار تهران از کمبود تحرک و ورزش در بین شهروندان تهرانی ابراز نگرانی می کند، قلیان سراها در حال بلعیدن فضاهای شهری هستند و اکنون این قلیان سراها به قلب پارکی رسوخ کرده اند که ریه های تنفسی مرکز شهر محسوب می شود.

کاظمی/ وای به روزی که بگندد نمک؛ عرضه قلیان در پارک بدون دخانیات مقابل شهرداری تهران

شیب تند عرضه قلیان، پارک بدون دخانیات را درنوردیده و به نزدیکی ساختمان شهرداری تهران رسیده است.

پارکی که قرار بود به محلی برای تشویق مردم به دوری  از استعمال دخانیات تبدیل شود حالا در دل آن انواع قلیان را دود می کنند و اینجاست که باید گفت: هر چه بگندد نمکش می زند، وای به روزی که بگندد نمک!

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: