کد خبر: ۱۵۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۲۲ تير ۱۳۹۸
شهردار مشهد در آیین رونمایی از «منشور حقوق شهرنشینی» تاکید کرد:
شهردار مشهد بر لزوم عینی و مصداقی شدن منشور حقوق شهرنشینی در زندگی مردم تاکید کرد.
به گزارش قلم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا کلائی با بیان این مطلب در آیین رونمایی از «منشور حقوق شهرنشینی مشهد» که در تالار شهر برگزار شد، اظهار کرد: منشور حقوق شهرنشینی برای مردم تدوین شده است. اما اگر محتوای این سند با زبان ساده تبیین نشود و اقدامات فرهنگی مناسب برای آن طراحی نگردد، می‌تواند عقیم باشد. اگر مردم از حقوق شهرنشینی صحبت نکنند، انگار این سند اصلا وجود خارجی ندارد.
وی در ادامه بیان کرد: یکی از مهم‌ترین نکات در رابطه با اجرایی کردن سند باید این مهم باشد که مردم منشور حقوق شهرنشینی را به عنوان منشور عینی و مصداقی در زندگی خود بپذیرند و به آن استناد کنند.
شهردار مشهد با اشاره به اینکه این منشور با خطر کلی‌گویی مواجه است، توضیح داد: در عین حال تدوینگران این سند تلاش کردند از این خطر دوری کنند و با دسته بندی مناسب به سمت عملیاتی شدن آن به پیش روند.
کلائی خاطرنشان کرد: ضرورت دارد این سند به صورت جدی به بخش‌های خردتر و عینی‌تر شکسته شود و مصادیق مشخص‌تری تعیین شود تا دچار خطر کلی‌گویی که همواره سندهای این چنینی را تهدید می‌کند، نشود.
وی در عین حال بر لزوم تدوین متمم اجرایی سند تاکید کرد و اظهار داشت: اگر متمم اجرایی آن تهیه نشود و مورد توجه قرار نگیرد، صحبت از تدوین منشور حقوق شهرنشینی در حد سخن می‌ماند،
شهردار مشهد خاطرنشان کرد: منشور دارای ساختارهایی است که برای مدیریت شهری و سایر ذینفعان باید لحاظ شود. همچنین باید برخوردار از طرح‌هایی باشد که می‌تواند مفاهیم جزیی‌تر را مورد تاکید قرار دهد.
کلائی افزود: برای مثال زمانی‌که حقوقی برای کودکان در نظر گرفته می‌شود، این حقوق می‌تواند در قالب طرحی استقرار یابد. مانند شهر دوستدار کودک. مهم آن است که برای هر کدام از ذینفعان منشور در ساختار، ما به ازایی دیده شود.
وی گفت: البته این مهم در منشور دیده شده و مدیریت شهری وظیفه دارد این مسائل را در قالب متمم اجرایی تهیه کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: