کد خبر: ۱۵۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۶ - ۲۲ تير ۱۳۹۸
اختتامیه دومین جشنواره ملی سرود رضوی با معرفی آثار برتر در قم برگزار شد.
صبح امروز اختتامیه دومین جشنواره سرود رضوی در تالار مرکزی قم با حضور تیم‌های راه یافته به مرحله نهایی و مسئولین استانی برگزار شد.

در این مراسم، سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم اظهار کرد: ۱۳۰ اثر از ۶۶ گروه به دبیرخانه دومین جشنواره سرود رضوی ارسال شد؛ همچنین آثار ارسال شده از ۲۰ استان بوده که نسبت به سال قبل تعداد استان‌های شرکت کننده افزایش داشته است.

وی افزود: ۲۵ اثر از ۲۰ گروه به مرحله نهایی راه یافتند که مسابقه حضوری روز گذشته برگزار شد و آثار برگزیده توسط هیأت داوران انتخاب شد.

محمد الهیاری فومنی، مدیرکل دفتر موسیقی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد کشور نیز در این مراسم بیان کرد: سرود می‌تواند زبان یک ملت و عامل وحدت و همدلی باشد.

وی ادامه داد: اکنون که کشور در معرض تهاجم فرهنگی قرار دارد و بخشی از این هجمه در بخش موسیقی است، یکی از مواردی که ظرفیت وجود دارد تا مفاهیم ملی و مذهبی را به صورت همگانی ارائه کنیم، بخش سرود است که باید به این ظرفیت بیشتر توجه شود.

در این مراسم، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور نماینده استان قم در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: در دنیای امروز که دشمن ارزش‌های جمهوری اسلامی را هدف قرار داده است، تلاش در زمینه فرهنگ نمونه‌ای از جهاد است.

وی ادامه داد: فناوری‌های پیشرفته با فرهنگ غربی مانند یک سیل بنیان کن است که معنویت و ارزش‌ها در برابر این سیل قرار دارد و مقاومت در برابر آن هنرمندی بسیاری می‌خواهد و باید در این راه ثابت قدم باشیم.

در این مراسم آئین پرچم گردانی اعتاب مقدسه عراق و ایران توسط خادمین انجام گرفت و تعدادی از گروه‌های برتر به اجرای سرود پرداختند.

در پایان این مراسم بیانیه هیأت داوران توسط سیدمحمدتقی آقایی، دبیر تخصصی جشنواره قرائت شد و سپس آثار برگزیده معرفی شدند.

با نظر هیأت داوران در بخش ویژه، گروه آوازی استان اصفهان در موضوع رونق تولید و گروه آوای مهر راور استان کرمان با موضوع فرهنگ ایثار و شهادت برگزیده شدند.

در بخش اصلی نیز گروه سروستان مشهد از استان خراسان رضوی مقام اول را کسب کردند و گروه آوای مهر راور استان کرمان، حائز مقام دوم شدند؛ همچنین گروه موعود از شهر دلیجان استان مرکزی به مقام سوم دومین جشنواره ملی سرود رضوی دست یافتند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: