کد خبر: ۱۵۷۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۶ - ۲۲ تير ۱۳۹۸
پنجمین دوره مسابقه ملی "دانش مغز" با انتخاب و معرفی نماینده اعزامی کشورمان به مسابقات جهانی دانش مغز در کره جنوبی به کار خود پایان داد.
 مسابقات بین‌المللی (Brain Bee) از سال ۱۳۹۳ و با عنوان مسابقه ملی "دانش مغز " با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در کشورمان برگزار می‌شود.

در مراسم اختتامیه این دوره از مسابقه ملی "دانش مغز"، "کمند صوفی‌آبادی" به عنوان نفر اول و منتخب این مسابقه، انتخاب و جهت اعزام به مسابقات جهانی دانش مغز در کره جنوبی معرفی شد.

در این رقابت‌ها "کمند صوفی‌آبادی"، "سارا محمدی"، "متین احمدنیاء"، "هلیا محمدقاسمی" و "ریحانه اسدی" موفق به کسب مدال طلا شدند و "دیبا زاهد طلب"، "سارا قنبریان"، "فرزاد بهرامی"، "کیارش شاهسون"، "احسان رضایی مقدم"، "نیلوفر پاکروی"، "بهار ملاحسینی"، "آروین رفیع"، "روژان باژبان"، "کتایون قربانی"، "مهدی افشاری"، "آنیتا حکیمی"، "زینب اسلامی منش"، "غزل روحانی"، "هلیا قربانی"، "معصومه قانع کیا"، "شایان مقدم کوهی"، "مارال ناجی پور"، "پوریا ولی پور"، "پوریا طوسی" و "کوثر اسلامیان " نیز مدال‌های نقره، برنز و لوح تقدیر را کسب کردند.

این مراسم با حضور اعضای هیات مدیره انجمن علوم اعصاب ایران، مدیران آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز، کارشناسان ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، شماری از اساتید دانشگاه علوم پزشکی ایران، معلمان و والدین دانش‌آموزان و جمع کثیری از علاقه‌مندان عصر روز جمعه، ۲۱ تیرماه جاری در محل باغ کتاب تهران برگزار شد.

پنجمین دوره مسابقه ملی "دانش مغز" با شرکت بیش از سه هزار دانش‌آموز سنین ۱۳ تا ۱۸ سال از مدارس استان‌های کشور برگزار شد و در مرحله نخست آن ۳۲ دانش‌آموز موفق به کسب امتیاز برتر و راهیابی به مرحله دوم این رقابت شدند.

مرحله نهایی پنجمین دوره مسابقه ملی "دانش مغز" ۲۰۱۹ Brain bee با شرکت ۳۲ دانش‌آموز برگزیده به مدت دو روز از بیستم تیرماه جاری در دانشگاه علوم پزشکی ایران در تهران برگزار شد.

۳۲ نفر از دانش‌آموزان برتر مرحله اول مسابقه ملی "دانش مغز " پس از راهیابی به دور دوم این مسابقات، با شرکت در کلاس‌های آموزشی تئوری و عملی در زمستان سال ۹۷ همزمان با هفته آگاهی از مغز، مباحث آناتومی و تشریح و بافت‌شناسی سیستم عصبی، عملکرد و فیزیولوژی سیستم عصبی، آشنایی با تشخیص و درمان بیماری‌های نورولوژی (مغز و اعصاب) و روانپزشکی و روش‌های تصویربرداری و نقشه‌برداری از مغز را فرا گرفتند.

برگزیدگان مرحله اول این مسابقه، عضو باشگاه مغز و شناخت ستاد توسعه علوم شناختی شده و مورد حمایت‌های آموزشی و پژوهشی قرار می‌گیرند.

مسابقه ملی "دانش مغز " امسال در دو مرحله در سطح مدارس متوسطه کشور از سوی انجمن علوم اعصاب ایران، آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری از مغز و با حمایت ستاد توسعه علوم شناختی انجام شد.

تمامی دانش‌آموزان علاقه‌مند در گروه سنی ۱۳ تا ۱۸ سال می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند.

مسابقه ملی "دانش مغز " به صورت دو مرحله‌ای برگزار می‌شود که مرحله اول آن به زبان فارسی و مرحله دوم به زبان انگلیسی است.

بر اساس اعلام ستاد علوم شناختی، نمایندگان ایران درمسابقات جهانی دانش مغز هر ساله موفق به کسب رتبه‌های برتر شده‌اند، به طوری که "مهسا آرمان"، دانش آموز دبیرستان فرزانگان مشهد، "پارسا پات "دانش‌آموز دبیرستان سردار جنگل رشت و "شایان باقری" در سال‌های اخیر جایگاه‌های ممتاز جدول این مسابقات جهانی را کسب کردند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: