کد خبر: ۱۵۷۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۲۲ تير ۱۳۹۸
مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان با اشاره به مشکلات تامین ضامن زوج‌های جوان برای دریافت وام ازدواج از جزئیات ابلاغ بانک مرکزی برای این اقدام خبر داد.
به گزارش قلم، اعظم کریمی دیرکل برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان با بیان اینکه بانک مرکزی تا کنون در خصوص ارائه مستمر آمار پرداخت وام ازدواج همکاری خوبی با معاونت جوانان داشته است، گفت: البته معاونت جوانان فقط برای تسهیل این فرایند و انتقال مشکلات جوانان به بانک مرکزی پیگیری آمار و ارقام پرداخت وام ازدواج به جوانان و تسهیل شرایط را عهده‌دار است و فرآیند اصلی پرداخت وام توسط بانک مرکزی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات جوانان به ویژه در شهرستان‌ها، تامین چندین ضامن برای دریافت وام ‌است، اظهار کرد: به دنبال افزایش مبلغ وام، تاکنون بانک‌های عامل بیش از یک ضامن را طلب می‌کردند که خوشبختانه با مطرح شدن موضوع در حاشیه جلسه هیئت دولت و ابلاغ بانک مرکزی برای پرداخت وام با یک ضامن معتبر و سفته، این مشکل برطرف خواهد شد.

به گفته کریمی، بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به شبکه بانکی ابلاغ کرد که به زوج‌هایی که تاریخ عقد آنها بعد از اول فروردین ماه سال ۱۳۹۶ است و تاکنون تسهیلات قرض الحسنه ازدواج دریافت نکرده‌اند، با یک ضامن معتبر و سفته وام ازدواج پرداخت شود.

وی در ادامه توضیح داد: براین اساس از محل پس‌انداز و جاری قرض الحسنه نظام بانکی، به زوج‌هایی که تاریخ عقد آنها بعد از اول فروردین سال ٩۶ ثبت شده است و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌اند، با اولویت نخست و با سقف فردی ٣٠ میلیون تومان، با دوره بازپرداخت پنج ساله با اخذ یک ضامن معتبر و سفته، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج پرداخت می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: