کد خبر: ۱۵۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۶ - ۲۱ تير ۱۳۹۸
رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان گفت: بهترین راه برای ایجاد اشتغال و تولید ارزش‌افزوده هنگام تحریم، توجه به صنایع فرهنگی است.
 داوود مرادخانی امروز در آیین افتتاح نخستین واحد استانی پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی در جهاددانشگاهی زنجان، با تاکید بر اینکه تنها راه مختوم برای رشد اقتصادی، اقتصاد فناورمحور است، اظهار کرد: چنین اقتصادی در بیانیه گام دوم انقلاب نیز تبیین شده است. در همین راستا در زنجان تلاش کردیم و اکوسیستمی مثل مراکز رشد و پارک علم و فناوری را راه‌اندازی کردیم.

وی با تاکید بر اینکه تلاش کردیم تا مدیریت منابع انجام دهیم، ادامه داد: حوزه صنایع خلاق و صنایع فرهنگی به عهده جهاد دانشگاهی گذاشته شد تا موازی‌کاری نشود. اگر همدلی و همزبانی بین دانشگاهیان نباشد، فرصت‌ها را از دست خواهیم داد. همچنین در حوزه کشاورزی کارها را با همکاری مرکز تحقیقات و دانشگاه زنجان انجام دادیم و در همه حوزه‌ها تلاش شد تا کمیته‌های تخصصی تشکیل شود.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد اکوسیستم بومی همه تلاش ما بوده است، افزود: جا دارد که از همه تلاش‌های جهاددانشگاهی تقدیر کنیم؛ در واقع داستان صنایع فرهنگی باید مورد توجه باشد. به‌عنوان مثال در فیلم جدایی نادر از سیمین، ۱۰ میلیارد تومان هزینه شد و بر اساس قیمت‌های همان سال، ۸۰۰ درصد ارزش‌افزوده ایجاد کرد.

مرادخانی یادآور شد: در راستای توسعه فرهنگی تنها راه، توجه به صنایع فرهنگی و فناوری‌های نرم است و ما هیچ قدمی بدون هماهنگی جهاددانشگاهی برنمی‌داریم. به ازای ایجاد هر شغل در صنعت ۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و این میزان در فناوری اطلاعات به ۳۰ میلیون تومان می‌رسد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: