کد خبر: ۱۵۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۹ - ۱۹ تير ۱۳۹۸
افزایش ارتفاع امواج دریای خزر از عصر امروز چهارشنبه سبب شده تا هواشناسی دریایی مازندران شرایط برای شنا کردن افراد در این دریا را نامناسب اعلام کند و از مسافران و مردم این استان بخواهد تا از انجام این کار بپرهیزند .
مازندران در طول تمامی فصول سال میزبان مسافران پرشماری است که این خیل عظیم مسافر در ایام تابستان بیشتر از دیگر زمان ها است. در این میان استفاده از دریا و شنا کردن در آن به عنوان اصلی ترین دلیل سفر به مازندران می باشد چرا که در آمارهای اداره کل گردشگری استان به عنوان نهاد متولی بخش مسافران و گردشگران نیز مشاهده شده که حجم بیشتر مسافران در این ایام به سمت شهرستان های ساحلی از جمله بابلسر و فریدونکنار گسیل می شود.

رئیس اداره هواشناسی دریایی اداره کل هواشناسی استان مازندران روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: از عصر امروز چهارشنبه ارتفاع موج دریای خزر به ۷۰ تا ۸۰ سانتی متر می رسد که این میزان ارتفاع موج کار برای شنا کردن افراد را سخت می کند.

سید باقر سلطانی به شناگران بویژه افرادی که آشنایی زیادی با فن شنا ندارند توصیه کرد که از رفتن به درون آب و شناکردن بپرهیزند تا با توجه به وضعیت ارتفاع موج ها دچار مشکل نشوند.

وی در عین حال گفت که انجام دیگر فعالیت های دریایی از جمله فعالیت های ورزشی چون جت اسکی در دریای خزر با رعایت جوانب احتیاط مشکلی ندارد.

سلطانی توضیح داد: این شرایط دریای خزر تا بامداد فردا پنجشنبه ادامه خواهد داشت و از ظهر فردا دریا، آرامش به دریا بر می گردد و شنا کردن در آن مشکلی ندارد.

وی با اشاره به ورود سامانه شمالی به استان مازندران و تحت تاثیر قرار دادن دریای خزر طی روزهای آینده، گفت: از بامداد شنبه هفته آینده به تدریج افزایش ارتفاع دریا را شاهد خواهیم بود که پیش بینی می شود ارتفاع موج برای روز یکشنبه ۲۳ تیر ماه به بیش از ۲ متر نیز برسد.

همچنین هواشناسی مازندران پیش بینی کرد که با عبور امواج کم دامنه تراز میانی جو از روی زمین، مازندرانی ها شاهد افزایش ابر همراه با بارش پراکنده خواهند بود به طوری که از روزهای پنجشنبه و جمعه آسمان استان غالباً صاف تا نیمه ابری است که با افزایش نسبی دما همراه خواهد بود.

هوای مازندران برای جمعه شب تا روز دوشنبه هفته آینده با تناوب ابری همراه با بارندگی پراکنده خواهد بود.

دمای هوای امروز ساری، مرکز مازندران ۳۲ درجه سانتی گراد است که برای فردا با یک درجه افزایش دما به ۳۳ درجه خواهد رسید.
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: