کد خبر: ۱۵۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۱ - ۱۹ تير ۱۳۹۸
افراد معمولاً، آب و هوای خوب و زندگی در مکان‌های با امکانات زیاد را برمی‌گزینند، اما شاید مهم‌ترین عامل برای انتخاب مقصد، کسب درآمد باشد.

به گزارش قلم، بسیاری از افراد جهت کسب درآمد، به کشورهای بسیاری سفر می‌کنند تا از این طریق درآمد بیشتری کسب کنند، اما آیا می‌دانید کدام کشورها برای ایجاد کسب و کار و درآمد بیشتر بهترند؟

کارشناسان بر این باورند که پنج سال کار سخت و دشوار می‌تواند زندگی افراد را برای ۲۰ سال تغییر دهد.افرادی که برای کار به کشور دیگری مهاجرت می‌کنند، معمولاً مالیات کمتری نسبت به ساکنان محلی پرداخت می‌کنند که این خود می‌تواند عاملی برای افزایش ثروت باشد.

بیش از ۳۲۰ شرکت بین المللی، ۱۷۰ کشور و بیش از ۱۰ هزار کارگر بین المللی در این بررسی شرکت کردند.

این نظرسنجی با در نظر گرفتن هزینه‌های مهاجرت و مزایای خارج از کشور مانند حقوق و دستمزد، مسکن، تحصیلات، بیمه درمانی و نیز مالیات‌هایی که مهاجران در کشور انتخابی باید بپردازند، انجام شد.

بهترین کشورها برای کسب درآمد کدامند؟

بریتانیا
با اینکه هنوز اوضاع این کشور بعد از برگزیت مشخص نیست، اما در حال حاضر انگلستان در میان ۱۰ کشور برتر دنیا برای کار کردن و کسب درآمد مطرح است. بیکاری در انگلستان فوق العاده کم بوده، در حالی که کمبود مهارت بسیار شدید است.

صنایع، نیاز به متخصصان حرفه‌ای دارند و از سراسر جهان افراد زیادی را جذب می‌کنند. همچنین انگیزه‌های مالی برای ورود و کار در این کشور ارائه می‌دهند. از این‌رو، اگر کسب درآمد خوب، هدف اصلی زندگی در خارج از کشور است، انگلستان باید در ابتدای لیست باشد.

بریتانیا یکی از قدرتمندترین مراکز جهانی در زمینه فناوری اطلاعات، دیجیتال و نوآوری‌های علمی و هوش مصنوعی بوده و به همین دلیل به عنوان یک آهنربای جهانی برای افرادی است که در این زمینه‌ها به دنبال کسب درآمد هستند.

ژاپن
ممکن است برخی افراد از اینکه ژاپن در فهرست بهترین کشورها برای کار قرار گرفته باشد، تعجب کنند، چرا که ژاپن، معمولاً مورد علاقه افراد برای کار نیست. اما هم اکنون تعداد خارجی‌هایی که در ژاپن کار می‌کنند، اخیراً افزایش یافته است. کار در ژاپن، به خودی خود یک ماجراجویی است.

بنابراین در حالی که به عقیده برخی افراد، ژاپن نسبت به کشورهای دیگر آسیایی برای خارجی‌ها جذابیت چندانی ندارد، اما برای مهاجران دارای مهارت‌های حرفه‌ای، فرصتی عالی برای شروع کار است.

چین
این کشور برای جذب نیروی ماهر در زمینه فناوری اطلاعات، هوش مصنوعی و علوم مختلف تلاش می‌کند. تعداد متخصصان با پنج سال تجربه کاری، کم بوده و شرکت‌های چینی به دنبال جذب این افراد از سراسر جهان هستند.

هنگ‌کنگ
هنگ‌کنگ همواره به لحاظ درآمد برای مهاجران رتبه خوبی داشته و دارد. اگر قصد دارید که سخت کارکنید، هنگ‌کنگ مکان مناسبی است. معمولاً مهاجران در هنگ‌کنگ، ساعات زیادی کار می‌کنند و در عین حال درآمد خوبی هم دارند. علاوه بر این، هنگ‌کنگ بهترین مکان برای کار حرفه‌ای است.

ترکیه
ترکیه از جمله کشورهایی است که به دنبال جذب نیروی کار خارجی است. لذت بردن از شیوه زندگی مدیترانه ای با درآمد بسیار خوب در سال به میزان قابل توجهی در افزایش مهاجران تأثیر دارد.

استرالیا
مالیات در این کشور بسیار بالاست. این کشور، دائماً به دنبال افراد حرفه‌ای با حرفه‌های خاص است. ممکن است که روند مهاجرت برای کار به این کشور زمان طولانی ببرد، اما مزایای آن ارزش دارد. با توجه به شیوه زندگی و استانداردهای بالا در این کشور، استرالیا به عنوان یک از بهترین کشورها برای کار و زندگی در جهان شناخته می‌شود.

کانادا
اگر در حرفه‌ای مهارت زیاد دارید، با رفتن به کانادا برای اشتغال می‌توانید سالانه ۹۰ تا ۱۵۰ هزار دلار کسب کنید. برای مثال حقوق و دستمزد برای یک مدیر پروژه، ۷۲ هزار و ۴۷۰ دلار است و یک فرد در زمینه نرم‌افزار می‌تواند به طور متوسط، ۶۳ هزار و ۹۰۵ دلار دستمزد دریافت کند. مهاجرت به کانادا برای افراد با تخصص و حرفه‌ای، آسان است.

فرانسه
زمانی که موضوع کمبود نیروی ماهر در فناوری اطلاعات، هوش مصنوعی و علوم و نوآوری مطرح می‌شود، فرانسه تنها استثنا نیست و مانند بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر، صنعت فناوری فرانسه نیروی متخصص و ماهر را از هند، چین و خاورمیانه تأمین می‌کند.

برای کمک به این وضعیت، سال گذشته، رئیس جمهوری این کشور اعلام کرد که ویزای فناوری با هدف جذب استعدادهای بین المللی برای کار نیروی ماهر ارائه می‌دهد. این موقعیت، فرصت‌های درخشانی برای شرکت‌های بین المللی فراهم می‌سازد.

ایالات متحده آمریکا
ایالات متحده آمریکا به عنوان آهنربایی برای کارآفرینان، نوآوران و افراد با استعداد مطرح است. این کشور، یکی از کشورها برای افراد متخصص جاه‌طلب و مستعد کارکردن محسوب می‌شود.

با این حال، دولت نمی‌تواند از مشکل کمبود نیروی ماهر اجتناب کند. شرکت‌های آمریکایی در حال تلاش برای جذب استعداد از سراسر جهان هستند.

سوئیس
کشور سوئیس به عنوان یک کشور ثروتمند شناخته می‌شود و یکی از کشورهایی است که درآمد در آن بالاست، البته هزینه‌های زندگی در این کشور هم زیاد است، با این‌حال، فرصت‌های شغلی و استانداردهای عالی زندگی، ارزش آن را دارد.

بهترین کشورها برای کار با در نظر گرفتن درآمد سالانه عبارتند از: هنگ کنگ (حدود ۲۳۵ هزار دلار)، انگلستان (حدود ۲۲۵ هزار دلار)، سنگاپور (حدود ۲۱۰ هزار دلار)، ژاپن (حدود ۱۹۵ هزار دلار)، امارات متحده عربی (حدود ۱۹۱۲۰۵ دلار)، سوئیس و ایالات متحده آمریکا (بیش از ۱۹۰ هزار دلار)، چین و کره جنوبی (کمتر از ۱۹۰ هزار دلار)، عربستان سعودی (۱۷۲ هزار دلار)، ترکیه (حدود ۱۷۰ هزار دلار) و آرژانتین (بیش از ۱۶۰ هزار دلار) است.

کشورهایی مانند عربستان سعودی و امارات متحده عربی بدون مالیات هستند و در رتبه دهم جای گرفته‌اند. دبی نیز یکی از مکان‌های جالب برای کار در خارج از کشور با فرصت‌های متعدد مالی است.

مهمترین نکته برای اینکه بدانیم کدام کشور از نظر مالی و کسب درآمد بهتر است، بررسی مالیات و هزینه زندگی در آنجاست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: