کد خبر: ۱۵۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۱۸ تير ۱۳۹۸
گزارش فصلی اقتصاد ایران مربوط به زمستان ١٣٩٧ منتشر شد.

به گزارش قلم، مرکز آمار ایران گزارشی مربوط به ۷ شاخص مهم اقتصاد ایران مربوط به فصل زمستان ١٣٩٧ را منتشر کرد.

۱- نرخ بیکاری جمعیت ١٠ ساله و بیشتر ۱۲.۱ درصد بوده است که نسبت به فصل پاییز ۰.۴ واحد افزایش داشته است.

۲- محصول ناخالص داخلی به قیمت ثابت سال ١٣٩٠ به رقم ١٧١٦٧٠٣ میلیارد ریال رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸.۴ درصد کاهش داشته است.

۳- شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی کل کشور (برمبنای سال پایه ١٣٩٥) رقم ۱۵۹.۱ بوده است که درصد تغییرات دوازده ماه منتهی به اسفند ١٣٩٧ نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم) ۲۶.۹ درصد بوده است.

۴- متوسط قیمت فروش یک مترمربع زیربنای مسکونی در شهر تهران ١٠٦٦٧٧ هزار ریال بوده است که نسبت به دوره مشابه سال قبل ٨١,٧ درصد رشد داشته است.

۵- شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با ۱۴.۵ درصد رشد نسبت به فصل گذشته به ١٧٨٦٥٩ واحد رسیده است. همچنین شاخص کل فرابورس ایران با ٢٦.١ درصد رشد نسبت به فصل گذشته به ٢٢٥٨ واحد رسیده است.

۶- کل واردات از گمرکات جمهوری اسلامی ایران ٨١٧٥ هزار تن و به ارزش ٩٩٩٢ میلیون دلار بوده که نسبت به دوره مشابه سال قبل به لحاظ وزنی٢٧,٨ درصد و به لحاظ ارزش ٣٦.٢ درصد کاهش داشته است. در این فصل کل صادرات از گمرک جمهوری اسلامی ایران ٢٩٨٦٧ هزار تن و به ارزش ١٠٩٢٢ میلیون دلار بوده که نسبت به دوره مشابه سال قبل به لحاظ وزن ٣٠.٧  درصد و به لحاظ ارزش ٢٧.٤ درصد کاهش داشته است.

۷- متوسط قیمت هر بشکه نفت‌خام سبد اوپک ٦١,٨ دلار بوده است که نسبت به فصل پاییز ١١.٥ درصد کاهش داشته است.

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: