کد خبر: ۱۵۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۷ - ۱۸ تير ۱۳۹۸
گزارش‌ها نشان می‌دهد در یک هفته گذشته ارزش بیت‌کوین حدود پنج درصد کاهش یافته و سهم بازار آن به 62.4 درصد رسیده است. چه عواملی موجب نوسانات شدید بیت‌کوین در روزهای اخیر شده است؟
به گزارش قلم، بیت‌کوین هفته گذشته، روزهای پرنوسانی را پشت سر گذاشت. در حالی که در ۲۶ ماه ژوئن (پنجم تیرماه) قیمت این ارز دیجیتال به ۱۳ هزار و ۷۹۶ دلار (بالاترین سطح چند ماه اخیر) رسیده بود، در دوم جولای (یازدهم تیرماه) به ۹ هزار و ۶۵۷ دلار سقوط کرد.
 
اگرچه قیمت بیت‌کوین در روزهای اخیر بهبود یافته و به ۱۱ هزار و ۸۰۰ دلار رسیده، اما گزارش‌ها نشان می‌دهد طی یک هفته گذشته ارزش بیت‌کوین حدود پنج درصد کاهش یافته و سهم بازار آن به ۶۲٫۴ درصد رسیده است.
 
به عقیده کارشناسان، از لحاظ تکنیکال، بیت‌کوین باید حرکتی پایدار به کانال ۱۲ هزار داشته باشد تا بتوان به روند بهبود آن و ورود به کانال ۱۳ هزار امیدوار بود.
 
برعکس در مسیر نزولی اگر بیت‌کوین به کمتر از ۱۱ هزار دلار برسد، سطح حمایتی بعدی ۱۰ هزار و ۳۰۰ دلار، ۱۰ هزار دلار و و پس از آن ۹ هزار ۶۴۰ دلار خواهد بود.
عوامل بنیادی تاثیرگذار بر قیمت بیت‌کوین
 
هفته اول جولای عوامل بنیادی بسیاری بر قیمت بیت‌کوین تاثیر گذاشت. فیس‌بوک از ارز رمزنگاری‌شده خود به نام لیبرا رونمایی کرده و با توجه به تعداد کاربران این شبکه اجتماعی محبوب این مساله می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر افزایش مقبولیت ارزهای دیجیتال داشته باشد.
 
از سوی دیگر، رویدادهای دیگری هم از تبدیل شدن ارزهای دیجیتال به یک جریان اصلی حکایت دارند.
 
به عنوان مثال، اخیرا اولین صندوق پوشش ریسک کریپتوکارنسی از سوی قانونگذاران انگلیسی تایید شد. اگرچه این صندوق با محدودیت‌های سختگیرانه اروپا مواجه است، اما این اقدام گامی مثبت در جهت مقبولیت بیشتر ارزهای رمزنگاری‌شده محسوب می‌شود.
 
از دیگر اتفاقات می‌توان به بررسی‌های کوبا برای استفاده از ارزهای دیجیتال با هدف دور زدن تحریم‌های ایالات متحده و افزایش درآمد دولت اشاره کرد.
آخرین پیش‌بینی‌ها از قیمت بیت‌کوین
 
نظرسنجی‎ها نشان می‌دهد، پیش‌بینی کارشناسان از قیمت‌ بیت‌کوین کاملا متفاوت است. در حالی که بیشتر کارشناسان در مورد قیمت بیت‌کوین در کوتاه‌مدت و بلندمدت خوش‌بین هستند، بسیاری بر این باورند که در آینده نزدیک قیمت این ارز دیجیتال از مرز ۱۲ هزار دلار عبور نخواهد کرد.
 
هر دو پیش‌بینی هفتگی و ماهانه نشان می‌دهد که قیمت این ارز دیجیتال کمتر از ۱۲ هزار دلار خواهد بود و تنها در پایان سه ماهه‌ جاری (پایان سپتامبر) به ۱۳ هزار دلار صعود می‌کند.
 
*منبع: fxstreet
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: