کد خبر: ۱۵۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۶ - ۱۷ تير ۱۳۹۸
پیاده راه یک فضای عمومی است، اما این روز‌ها توسط برخی مغازه‌داران در فضای مجازی با ودیعه ۱۰ میلیون و ماهانه ۲ میلیون تومان اجاره داده می‌شود.

به گزارش قلم، پیاده راه یک فضای عمومی است، اما این روز‌ها توسط برخی مغازه‌داران در فضای مجازی با ودیعه ۱۰ میلیون و ماهانه ۲ میلیون تومان اجاره داده می‌شود.

ماجرای اجاره میلیونی پیاده‌رو‌های در تهران

دستفروشی در معابر پایتخت بسیار زیاد است و این افراد با اشغال پیاده رو‌ها بساط خود را پهن کرده و کسب در آمد می‌کنند البته بسیاری از این دستفروشان توسط صاحبان مغازه‌ها به کار گرفته می‌شوند و اجناس داخل مغازه را در کنار خیابان پهن و می‌فروشند چرا که در بین مردم این اعتقاد وجود دارد که دستفروشان برای اینکه اجازه مغازه نمی‌دهند ارزان‌تر اجناس را می‌فروشند.

در یکی از سایت‌ها آمده است؛ واگذاری قسمتی از جلوی مغازه که سال ساختش ۱۳۸۷ است با ودیعه ۱۰ میلیون و کرایه ۲ میلیون ماهانه واگذار می‌شود، این مغازه بر خیابان است و بساط گستر می‌توان وسایلش را داخل مغازه قرار دهد.

ماجرای اجاره میلیونی پیاده‌رو‌های در تهران

و در آگهی دیگری آمده است که مکانی که اجاره می‌دهیم در منطقه فوق العاده پر تردد واقع شده و مناسب فروش شربت یخ در بهشت، پیراشکی و غیره... است.

زهرا صدر اعظم نوری عضو شورای شهر تهران در این باره گفت: واقعا دیگر آگهی زدن برای اجاره جلوی مغازه تخلف آشکار است و باید جلوی این موارد گرفته شود.

وی ادامه داد: سد معبر و نواحی باید در این زمینه ورود کنند فضا‌های عمومی متعلق به عموم شهروندان است و کسی نمی‌تواند از آن استفاده خصوصی کند.

عضو شورای شهر تهران گفت: در ملک از خارج فضای عمومی و از داخل فضای خصوصی است و با این اقدامات بر حریم پیاده راه تجاوز می‌کنند و مشکلات زیادی برای مردم ایجاد می‌شود و نباید این فضا اجاره داده شود.

نوری افزود:این کار تخلف است و باید با آن برخورد شود و البته باید دستفروشان جمع آوری شوند، اما باید کرامت این افراد حفظ شود.

این عضو شورای شهر تهران گفت: در محدوده منطقه ۱۱ و ۶ در خیابان، ولی عصر پایین‌تر از میدان جمهوری تا میدان، ولی عصر دستفروشان عرض پیاده راه را در ۲ طرف خیابان اشغال کرده و تردد شهروندان را دچار مشکل می‌کنند و باید بساط این افراد جمع شود و شهرداری اقداماتی دراین باره انجام داد.

به اعتقاد وی، نباید اغتشاش بصری در شهر ایجاد کرد و باید با همکاری شهرداری و پلیس این محدوده‌ها پاکسازی شود.

وی با بیان اینکه باید در سایر نقاط شهر هم دستفروشان جمع آوری شوند، گفت به واسطه مسایل اقتصادی و مشکلات اشتغال پدیده دستفروشی توسعه پیدا کرده است و در معابر شاهد بساط گستری هستیم.

برخی از دستفروشان به صورت گروهی استخدام می‌شوند. کار به جایی رسید که آگهی استخدام گروهی دستفروشان در فضای مجازی منتشر و اعلام کردند به تعدادی دستفروش اقا و خانم جهت فروش بدلیجات نیازمندیم و تمامی کار‌هایی که قرار است بفروشید جدید و با بسته بندی‌های شیک هستند و فروش عالی دارند. هرکدام داخل جعبه‌های مخصوص خودشان هستند که فروشش راحت است.

ساماندهی دستفروشان در میدان تجریش مدت هاست در دستور کار است و هر بار شهرداری تهران خبر از ساماندهی دوباره می‌دهند، اما همچنان دستفروشان در این مکان حضور دارند و مسیر تردد شهروندان را دچار مشکل می‌کند.

سید امیر فتاحیان مدیرعامل شرکت شهربان حریم‌بان شهرداری تهران در این باره گفت: ساماندهی دست‌فروشان در دستور کار است. سازوکار‌های فراوانی تاکنون در نظر گرفته شده و باید این دست‌فروشان را به روز بازار‌ها، شب بازار‌ها و پارک بازار‌ها هدایت کنیم.

منبع: فارس

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: