کد خبر: ۱۵۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۱۷ تير ۱۳۹۸
رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به شگرد محتکران خانه‌های خالی برای سرکیسه کردن بانک‌ها، گفت: ۵۰۰ هزار خانه خالی در تهران داریم که برخی آنها مورد استفاده های خاص قرار می‌گیرد.

به گزارش قلم، مصطفی‌قلی خسروی در خصوص خانه های خالی از سکنه در کشور اظهار کرد:‌ گفته می‌شود حدود 500 هزار واحد مسکونی خالی از سکنه در تهران داریم.

وی ادامه داد:‌این خانه‌ها معمولا جزو واحدهای مسکونی لوکس هستند که به عنوان مثال در لواسان قرار دارند. این خانه معمولا هفته‌ای یکبار مورد استفاده قرار می‌گیرد و جزو خانه‌های خالی محسوب می‌شود.

وی با بیان این‌که عده‌ای در شمال کشور خانه‌هایی را خریداری کرده‌اند و به عنوان منزل‌های دوم یا برای استفاده خاص از آن بهره می‌برند، افزود: متاسفانه برخی از یک بانک وام می‌گیرند و با آن واحدهای مسکونی متعددی را می‌سازند و پس از احداث این خانه‌ها را وارد بازار نمی‌کنند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان این‌که احتکار این خانه‌ها برای گران فروختن آنها انجام می‌شود،‌ تصریح کرد:‌ این قبیل افراد 100 میلیارد وام از بانک دریافت می‌کنند و آنرا بازپرداخت نمی‌کنند، وقتی با افزایش قیمت‌ها واحدهای ساخته شده ارزش افزوده خوبی پیدا می‌کند تازه می‌روند و با بانک دیگری وارد مذاکره شده و وامی را دریافت می‌کنند.

خسروی بیان کرد: پس از دریافت وام، تسهیلات بانک اول را تسویه کرده و دوباره خانه‌های ساخته شده یاقمانده را خالی نگه می‌دارند و این رنجیره تکرار می‌شود.

وی تاکید کرد:‌به طور قطع اخذ مالیات از چنین افرادی که خانه‌ها را احتکار می‌کنند باعث ایجاد تعادل در بازار و تعدیل قیمت‌ها خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: