کد خبر: ۱۵۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۱ - ۱۷ تير ۱۳۹۸
نخستین جشنواره موسیقی کودک " ائل" در بخش تک نوازی ساز ضربی روز جمعه در زنجان آغاز به کار کرد.
دبیر اجرایی جشنواره ملی تئاتر و موسیقی کودک " ائل" گفت: این جشنواره در بخش تک نوازی ساز ضربی ۱۴ تیر آغاز شد و تا ۱۷ همین ماه ادامه خواهد داشت که استان‌های همدان، آذربایجان شرقی، سنندج و تهران در بخش گروه نوازی، در سازهای زهی، کوبه ای، پیانو و گیتار کارهای خود را ارائه خواهند کرد.

ساسان قجر افزود: نخستین جشنواره موسیقی کودک (ائل) تک نوازی ساز ضربی برای نخستین بار در کشور در زنجان برگزار می‌شود که در بخش تئاتر خیابانی کودک نیز استان‌های همدان و آذربایجان شرقی شرکت کرده اند که در ۲ بخش خیابانی و محوطه‌ای (در محل فرهنگسرای امام خمینی (ره)) اجرا می‌شود.

وی اظهار داشت: امسال با نگاه و رویکرد متفاوت این جشنواره بصورت همزمان در بخش‌های موسیقی، تئاتر و نگارخانه جهان عکس کودک و همچنین نمایشگاه عرضه کتاب‌های کودک و نوجوان به همراه بازی‌های فکری در حال برگزاری است.

قجر افزود: تلاش می‌شود سال آینده بخش‌های دیگری مانند چهره پردازی کودک، قصه و داستان نویسی کودک به این جشنواره افزوده می‌شود که در نوع خود اقدامی مهم و ارزشمند برای گروه‌های هدف محسوب می‌شود.

دبیر اجرایی جشنواره ملی تئاتر و موسیقی کودک " ائل" ادامه داد: بطور معمول تئاتر کودک در استان همدان برگزار می‌شود ولی این گونه برگزاری در زنجان و قرار گرفتن بخش‌های دیگری همانند موسیقی بسیار نو به شمار می‌رود و تا کنون خانواده‌های زنجانی استقبال بسیار خوبی از بخش تئاتر داشته‌اند.

وی با اشاره به برگزاری بخش ورک شاپ خانوادگی در فرهنگسرای امام خمینی (ره) نیز اظهار داشت: این بخش با عنوان " بازی، خانه و نمایش" است که خانواده‌ها با شرکت رایگان در این بخش یاد می‌گیرند چگونه با فرزندان خود بازی کرده و مسائل فکری تئاتری را انجام دهند.

قجر افزود: در بخش تئاتر صحنه‌ای کودک نیز یک گروه خارجی از کشور آذربایجان شرکت کرده است که طی روزهای آینده اثر خود را برای مخاطبان ارائه خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از خصلت‌های جشنواره‌ها معرفی توانمندی‌های استان برگزار کننده است و در این میان خانواده‌های زنجانی می‌توانند با برنامه ریزی و اطلاع از زمان برگزاری از بخش‌های مختلف آن دیدن کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: