کد خبر: ۱۵۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۱۷ تير ۱۳۹۸
با برگزاری نشستی با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و انجمن‌های علمی چالش‌ها و موانع نوسعه صنعت ماشین سازی در ایران مورد نقد قرار خواهد گرفت.
صنعت ماشین‏‌سازی، به عنوان یک صنعت راهبردی و مادر، نقش بسزایی در توسعه کشورهای صنعتی ایفا می‌کند و به دلایلی چون ایجاد ارزش افزوده بالا، امکان اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، کاهش وابستگی به واردات و کم‏ کردن اثر تحریم‌ها، بر میزان و رونق تولید، می‌تواند پیشران توسعه صنایع کشور باشد.

بر این اساس اولین نشست تخصصی این حوزه با عنوان "ماشین سازی؛ پیشران توسعه صنعتی" با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری، پژوهشکده مطالعات فناوری و صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار می‌شود.

ایجاد فرصتی برای تبیین ضرورت برنامه‌ریزی ملی برای صنعت ماشین‌سازی، پرداختن به مسائل مهم این صنعت و ایجاد پل ارتباطی بین سیاست‌گذاران و صنعت‏گران برای آگاهی از توان تولید داخل و استفاده از پنجره فرصت‌های این حوزه صنعتی از اهداف برگزاری این نشست اعلام شده است.

در این نشست یک روز در خصوص موضوعاتی چون "ماشین‌سازی؛ صنعت راهبردی فراموش‌شده"، "از مونتاژ تا نوآوری؛ نقش صنعت ماشین‌سازی و نقش آن در رونق تولید"، "چالش‌ها و موانع توسعه صنعت ماشین‌سازی در ایران" و "مدیریت هوشمند واردات و ضرورت آن برای تقویت توان تولید داخل" بحث و تبادل نظر خواهد شد.

در این گردهمایی تلاش می‌شود با برگزاری پانل‌های تخصصی، فرصتی برای تبادل تجربیات صاحب‌نظران و شرکت‌های سازنده ماشین‌آلات بخش‌های مختلف از جمله نفت، صنایع غذایی، نساجی و پلیمر فراهم شده است و برای تدوین برنامه ملی مشخص برای توسعه صنعت ماشین‌سازی و بازنگری در قوانین مرتبط، زمینه سازی شود.

نشست "ماشین سازی؛ پیشران توسعه صنعتی" در روز پنج‌شنبه ۲۰ تیر در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: