کد خبر: ۱۵۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۶ - ۱۶ تير ۱۳۹۸
درون مجیک لیپ‌وان
آینده فناوری دیداری فقط حول واقعیت مجازی نمی‌گردد، بلکه واقعیت‌افزوده هم به سرعت در حال پیشرفت است. به زودی هدست‌های «واقعیت آمیخته» رایج خواهند شد. این هدست‌ها تصاویر را روی لنزهای کوچک شفاف در مقابل چشمان فرد می‌اندازند و فرد می‌تواند از خلال این لنزها دنیای اطرافش را تماشا کرده و همزمان جزئیات دیجیتال اضافه شده به اشیای بیرون را هم ببیند.
واقعیت‌افزوده هم اکنون کارش را آغاز کرده است. همین حالا شما می‌توانید اپلیکیشن‌های واقعیت‌افزوده را روی تلفن همراه‌تان دانلود کنید. این نرم‌افزارها از دوربین تلفن شما استفاده کرده و جزئیات خلاقانه جدیدی به دنیای اطراف اضافه می‌کنند. با وجود این تاکنون هیچ تولیدکننده‌ای نتوانسته این اثر را به‌طور کامل روی یک هدست منتقل کند. 
کارخانه مجیک‌لیپ ساخت اولین نسخه هدست خود به نام «وان» را به اتمام رسانده است. هدست وان این فناوری پیچیده باورنکردنی را به شکلی سبک و قابل پوشیدن عرضه می‌کند. همچنین این کار را بدون نیاز به یک رایانه مجزا انجام می‌دهد. این به‌آن دلیل است که مغز متفکر و باتری لازم برای هدست داخل یک وسیله کوچک شبیه ماوس بی‌سیم قرار می‌گیرند که موقعیتش را تشخیص می‌دهد. این وسیله با یک گیره به جیب شلوار کاربر قابل اتصال است. یک کابل از پشت کاربر رد شده و به هدست می‌رسد و تمام! شما می‌توانید به‌راحتی به اطراف حرکت کنید و نگران لگد کردن سیم‌ها یا گیر کردن پایتان به آن‌ها نباشید. 
این یک پیشرفت چشمگیر است اما هنوز خیلی هیجان‌زده نشوید! این هنوز یک نسخه ابتدایی از سخت‌افزار است که خالقان آن برای ساخت و پرداخت ایده‌های جدید روی هدست طراحی کرده‌اند و البته 2295 دلار قیمت دارد. بگذارید نگاهی به درون آن بیندازیم تا بفهمیم چرا این‌قدر گران است.

 لنزهای بیرونی
سوراخ‌های موجود روی این پوشش بیرونی برای دوربین‌ها تعبیه شده تا از اتاق اطراف شما عکسبرداری کنند و البته برای این‌که شما بتوانید از بیرون لنزها هم نگاه کنید.
 راهبرهای امواج
این قاب منیزیومی شش قطعه مجزای شیشه را نگه می‌دارد که راهبر امواج نام دارند. نور به درون این شیشه‌ها تابیده شده و سپس به درون چشم کاربر بازتاب می‌شود. 
ردیابی چشمها
دوربین ظریف مربعی شکل پایین این حلقه درحقیقت دوربین ردیابی چشم‌هاست. این دوربین به رایانه کمک می‌کند بفهمد شما در هر لحظه به کدام نقطه نگاه می‌کنید.
باکس پایین وسط: مینی‌بورد
روی این کابل تعدادی تراشه کوچک قرار دارد که داده‌های فرستاده شده از رایانه را تحلیل می‌کنند و تعیین می‌کنند که این داده‌ها چگونه از طریق پروژکتورهای نوری نمایش داده شوند.
باکس پایین راست: دوربین‌های مادون‌قرمز
نزدیک هر یک از استخوان‌های گیجگاهی، یکی از این دوربین‌های کوچک قرار دارد. یک منبع نوری، نور مادون‌قرمز تابش می‌کند و یک دوربین محل‌های بازتاب نور را مشخص می‌کند. به کمک این سازوکار، رایانه از دنیای اطراف شما یک تصویر دیجیتال می‌سازد.
 پروژکتورهای نوری
در هر طرف هدست دو پروژکتور نور قرار دارد که از خود نورهای سبز، آبی و قرمز ساطع می‌کنند که به راهبرهای امواج تابیده و سپس به درون چشم‌های کاربر بازتاب می‌شوند. به این ترتیب تصویری بی‌نقص تولید می‌شود.

«هدست‌وان این فناوری پیچیده باورنکردنی را به شکلی سبک و قابل پوشیدن عرضه می‌کند.»
متن داخل عکس: یک کنترل بی‌سیم برای جهت‌یابی صحیح هنگام بازی یا تعامل با هدست به کار می‌رود.
 در پس جادو
ما پوشش هدست بسیار پیشروی واقعیت‌افزوده مجیک لیپ‌وان  را برمی‌داریم
سربند
این سربند برای کاربران مختلف قابل تنظیم است و نزدیک هر گوش یک بلندگوی داخلی دارد. البته شما می‌توانید در صورت تمایل از هدفون هم استفاده کنید. 
 
مغزها
این بورد جایی است که پردازش اصلی صورت می‌گیرد. این قسمت روی جیب کاربر سوار می‌شود و کاربر می‌تواند تقریبا به صورت بی‌سیم از دستگاه استفاده کند. 
پنکه
این همه پردازش و محاسبه، بورد اصلی را گرم می‌کند. این پنکه حرارت را کاهش داده و به پیشرفت آسان کارها کمک می‌کند.
باتری
این باتری گنجایشی شبیه باتری جدیدترین آی‌پدها دارد. باتری هم با گیره به جیب کاربر وصل شده و به این ترتیب از وزن هدست‌کم می‌کند. 
تطابق بهتر
چشم‌های شما دارای قابلیتی شگفت‌انگیز برای تطابق دید اشیای نزدیک یا دورند. به این ترتیب برای مجیک لیپ‌وان دشوار خواهد بود که تصاویرش را در تطابق دید شما نگه دارد. زیرا این تصاویر بیش از حد به چشم‌تان نزدیک هستند. به همین دلیل است که هر لنز شش شیشه مجزا به‌عنوان راهبر امواج دارد. برای هر کانال رنگی یک راهبر امواج مشخص وجود دارد: قرمز، سبز و آبی در هر صفحه تطابق دور یا نزدیک. پس چنانچه شما به چیزی نزدیک یا دور از خودتان نگاه کنید، تصویر انداخته شده روی چشم شما همواره وضوح کافی خواهد داشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: