کد خبر: ۱۵۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۹ - ۱۶ تير ۱۳۹۸
شهردار مشهد در برنامه زنده تلویزیونی "با همستان":
شهردار مشهد با اشاره به حجم بالای سرمایه‌گذاری در مشهد، گفت: مشهد کانون جذب سرمایه‌های سرگردان است.
به گزارش قلم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، شب گذشته پانزدهم تیرماه محمدرضا کلایی با حضور در برنامه زنده تلویزیونی «با همستان» که از شبکه جهانی جام جم پخش شد، اظهار کرد: کلانشهر 3 میلیون و 500 هزار نفری مشهد به واسطه جمعیت زیادی که دارد، باید اقتصاد قوی نیز داشته باشد. از سوی دیگر رشد اقتصادی جذابیت‌هایی به همراه دارد و ما همواره میزبان سرمایه‌گذارانی از کشورهای حاشیه خلیج فارس یا کشورهای همجوار هستیم. علاوه بر این، مشهد همواره کانون جذب سرمایه‌های سرگردان است.
وی با اشاره به اینکه مشهد اولین شهری است که در ده سال گذشته قانون حمایت از سرمایه‌گذاری را اجرایی کرده، افزود: این قانون سرمایه‌ی سرمایه‌گذاران را تضمین می‌کند و مبنایی شده تا سرمایه‌گذاران منطقه به این منظور به مشهد مراجعه کنند.
شهردار مشهد با تاکید بر اینکه شکل‌گیری زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در این کلانشهر عامل دیگر رونق سرمایه‌گذاری است، بیان کرد: در این میان بسیاری از سرمایه‌گذاران از سرمایه‌ی شرکاء خود نیز بهره می‌گیرند و اعتماد در مشهد دارای اهمیت است.
توسعه امکانات حمل و نقلی در مشهد
کلایی در ادامه عنوان کرد: همچنین توسعه امکانات حمل و نقلی بر رونق سرمایه‌گذاری در مشهد افزوده است. به طوری که در سال 97 تعداد کل پروازهای فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد بیشتر از تعداد پروازهای فرودگاه امام خمینی (ره) گزارش شده است.
وی دیگر عامل رونق سرمایه گذاری در این شهر را توجه به خلاقیت و نوآوری دانست و گفت: عموم کسب و کارهای نوین، فعالیت خود را از مشهد آغاز می‌کنند و زمینه برای رشد این کسب و کارها در این شهر فراهم است.
شهردار مشهد با اشاره به وجود بازارهای مالی در این شهر، یادآور شد: سرمایه‌های سرگردان بازارهای مالی را در مشهد جذاب‌تر کرده‌اند و مجموع این 3 عامل زمینه‌های مناسب سرمایه‌پذیری را در این کلانشهر شکل داده‌اند.
تقویت فضای معنوی مشهد به واسطه فضای فرهنگی
کلایی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، مشهد را به برکت وجود مضجع منور رضوی شهری زنده خواند و گفت: در تمام طول سال در این شهر زائر و مسافر داریم. حتی در فصل سرما حداقل 500 تا 700 هزار نفر میهمان در مشهد حضور دارند.
وی ادامه داد: مشهد شهری 24 ساعته است که رونق نسبی در آن وجود دارد و عمده سفرهایی که به این شهر صورت می‌گیرد، به منظور زیارت مرقد امام هشتم(ع) است.
شهردار مشهد با اشاره به وجود جاذبه‌های ادبی در این کلانشهر، افزود: آرامگاه فردوسی به عنوان قطب فرهنگی و ادبی در مشهد مطرح است. فردوسی شاعر نام آوازه ای است که زبان و ادب فارسی وام دار او است و به این واسطه فضلا و ادبای شعر و ادب فارسی در مشهد ساکن شده و خدمات شایانی ارائه کردند.
کلائی خاطرنشان کرد: در مجموع می‌توان گفت فضای فرهنگی شهر، فضای معنوی مشهد را نیز تقویت کرده و تمام جاذبه‌های مشهد حول این 2 مسئله می‌چرخد. همچنین گردشگری سلامت عامل جذب گردشگران بسیاری است و در عین حال مشهد قطب طب سنتی محسوب می‌شود.
وی بیان کرد: به واسطه حجم زیاد حضور زائران در این شهر، بخش عرضه محصولات گردشگری نیز رشد خوبی داشته است.
مشهد میزبان 35 میلیون زائر داخلی و خارجی
شهردار مشهد به ارائه آمار و ارقامی از میزان حضور زائران و مسافران پرداخت و بیان کرد: در سال گذشته 31 میلیون زائر ایرانی و 4 میلیون زائر خارجی به مشهد سفر کردند.
کلائی با تاکید بر اینکه گل‌آرایی و نظافت مشهد در کشور زبانزد است، گفت: 50 درصد هتل‌های کشور در مشهد قرار دارد و همین امر نشان می‌دهد حجم بالایی از زائران و مسافران به این کلانشهر سفر می کنند.
وی تاکید کرد: از این رو، ایجاد جشنواره‌های فرهنگی، هنری و اقتصادی می‌تواند به غنی کردن حضور این افراد در مشهد کمک کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: