کد خبر: ۱۵۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۶ - ۱۶ تير ۱۳۹۸
خودروهای سلبریتی!
هرکسی دوست دارد سلبریتی باشد. بخصوص این روزها فضای اینستاگرام داغ است و عکس‌های به‌اصطلاح «جنجالی» طرفداران زیادی دارد. به‌تازگی وب‌سایت ویگو که در زمینه اجاره خودرو فعالیت می‌کند، فهرستی از اتومبیل‌هایی تهیه کرده است که در اینستاگرام بیشتر از دیگر خودروها بازنشر و هم‌رسانی می‌شود. اگرچه این فهرست30 خودرو سواری، وانت و شاسی‌بلند را در خود جای داده است اما در این‌جا فقط به 15تای برتر اشاره می‌کنیم.
مطالعه وب‌سایت ویگو براساس تعداد هم‌رسانی‌های صورت گرفته با هشتگ‌های انگلیسی (برای مثال #Civic یا #HondaCivic) است. اگرچه خودروهایی چون شورلت کوروت و لامبورگینی اونتادور ستاره‌های اینستاگرام به شمار می‌روند اما در ادامه اتومبیل‌هایی خواهید دید که شما را شگفت‌زده می‌کنند!
15. مینی کوپر
2,131,312 هم‌رسانی
اگرچه باورش دشوار است اما مینی کوپر توانسته خودروهای گران‌قیمتی از ب‌ام‌و، آئودی، پورشه و... را برای تصاحب این جایگاه شکست دهد. احتمالا هم دلیل حضورش در این فهرست، پیشینه پنجاه‌ساله آن در سگمنت خودروهای هاچبک است. شاید هم مینی کوپر به‌خاطر راحتی در تیونینگ و تغییرات ظاهری و فنی در این‌جا باشد اما هرچه که هست، قطعا طرفداران زیادی در اینستاگرام و سراسر دنیا دارد.
14. لامبورگینی اوراکان
2,203,050 هم‌رسانی
جای تعجب ندارد، چراکه اوراکان یکی از دو لامبورگینی این فهرست است. اگرچه مدل دیگری گران‌قیمت‌تر و قدرتمند‌تر است اما ظاهر خشن و آوانگارد اوراکان آن‌قدر طرفدار دارد که توانسته نظر خیلی‌ها را به خود جلب نماید. در کنار اونتادور، تا به امروز بیش از پنج میلیون عکس از آن‌ها در اینستاگرام هم‌رسانی شده است.
13. شورلت سیلورادو
2,254,244 هم‌رسانی
در فهرستی که بیشتر سوپراسپرت‌های کوپه هستند یا خودروهای میلیون دلاری، حضور یک پیکاپ تراک آمریکایی کمی عجیب به نظر می‌رسد. اگرچه در فهرست ما، فقط خودرو شاسی مستقل نیست اما فقط وانت محبوب اینستاگرام است که نزدیک به 3/2میلیون عکس از آن منتشر شده.
12. سوبارو ایمپرزا
2,670,309 هم‌رسانی
تا به امروز بیش از 6/2میلیون عکس از سوبارو ایمپرزا پست شده که البته بخش زیادی از آن‌ها به‌هیچ‌وجه نسخه اصلی نیستند. براساس مطالعه ویگو، بیشتر عکس‌های این خودرو مربوط به نسخه‌های WRX و STI است که عموما تیون شده‌اند و ظاهر عجیب‌وغریبی دارند. ایمپرزا یکی از سه خودرو ژاپنی در این فهرست 15 تایی است.
11. ب‌ام‌و ام 5
2,741,911 هم‌رسانی
هرچند ب‌ام‌و ام 5 تنها نماینده از سری خودروهای ب‌ام‌و ام در این‌جا نیست اما با داشتن پیشرانه 600 اسب بخاری قوی‌ترین آن‌هاست. کاربران اینستاگرام بیش از 7/2میلیون عکس از آن را هم‌رسانی کرده‌اند که اگر دو خودرو دیگر ب‌ام‌و موجود در فهرست 15 تایی را به عدد ذکر شده اضافه کنیم، می‌توان گفت بیش از 11 میلیون عکس از این محصولات پرفورمنس ب‌ام‌و در اینستاگرام هم‌رسانی شده است.
10. آئودی آر 8
2,900,314 هم‌رسانی
بااین‌که مدت زیادی از معرفی اولیه آئودی آر 8 می‌گذرد اما هنوز هم در بین کاربران شبکه اجتماعی، محبوب است. تاکنون بیش از 9/2میلیون عکس از آن در اینستاگرام منتشر شده و نباید فراموش کرد که جزو معدود کوپه‌های سوپراسپرتی است که در این فهرست بیش از 600 اسب بخار (یا به عبارت دقیق‌تر 612 اسب بخار) قدرت دارد.
9. لامبورگینی اونتادور
3,085,336 هم‌رسانی
همانند اوراکان، لامبورگینی اونتادور هم تمام یا لااقل بیشتر لایک کاربران را از آن خود می‌کند. تا به امروز بیش از سه میلیون عکس از این خودرو در اینستاگرام یافت می‌شود که در کنار اوراکان، تعداد تصاویر خودروهای لامبورگینی بیش از پنج میلیون بار هم‌رسانی شده‌اند.
8. ب‌ام‌و ام 4
3,432,052 هم‌رسانی
با 4/3میلیون هم‌رسانی در اینستاگرام، ب‌ام‌و ام 4 توانست ام 5 را با اختلاف 700 هزار پست شکست دهد. مشخص است که کاربران شبکه‌های اجتماعی خودروهای دو در ب‌ام‌و ام را بیشتر از نوع چهار در آن دوست دارند. ام4 از پیشرانه شش سیلندر خطی بهره می‌برد که قدرتی معادل 425 اسب بخار تولید می‌کند.
7. شورلت کوروت
3,963,740 هم‌رسانی
کاربران علاقه زیادی به خودروهای عضلانی یا Muscle Car دارند و می‌توان در پنج تای برتر این فهرست بعضی از آن‌ها را مشاهده کرد. اگرچه شورلت کوروت در اواسط جدول قرار گرفته اما نزدیک به چهار میلیون عکس از آن هم‌رسانی شده است که نشان می‌دهد تا چه حد در میان کاربران طرفدار دارد. این سوپراسپرت یکی از سه شورلت موجود در این فهرست است که اگر تعداد پست‌های منتشر شده از دو تای دیگر را هم به آن اضافه کنیم به عدد 9/10میلیون هم‌رسانی می‌رسیم.
6. شورلت کامارو
4,686,969 هم‌رسانی
تعجب‌آور است اما کامارو بیشتر از کوروت در اینستاگرام محبوبیت دارد. با انتشار بیش از 6/4میلیون تصویر که از طریق هشتگ‌هایی چون #Camaro یا #ChevyCamaro قابل بررسی است، این اتومبیل از بسیاری خودروهای عضلانی تعداد عکس بیشتری در فضای اینستاگرام دارد.
5. جیپ رانگلر
5,137,019 هم‌رسانی
مطمئنا فقط شاسی‌بلندی که می‌توانست بیشترین تعداد تصویر را در شبکه‌های اجتماعی داشته باشد، جیپ رانگلر است. کاربران با استفاده از هشتگ‌هایی چون #JeepWrangler و #Wrangler بیش از 1/5میلیون عکس از این خودرو شاسی مستقل را منتشر کرده‌اند. رانگلر تنها شاسی‌بلند، تنها جیپ و تنها محصول فیات کرایسلر موجود در این‌جاست.
4. ب‌ام‌و ام 3
5,817,457 هم‌رسانی
ام3 که یکی از سه محصول ب‌ام‌و ام در فهرست 15تایی خودروهای محبوب اینستاگرام است، با ظاهر فریبنده و چشم‌نوازش نظر کاربران زیادی را به خود جلب کرده. با محاسبه از روی هشتگ‌هایی چون #BMWM3 و #M3 تاکنون بیش از 8/5میلیون عکس از این سدان اسپرت در اینستاگرام منتشر شده است. مجموع تصاویر ام3، ام4 و ام5 تاکنون به بیش از 11میلیون عکس رسیده است که نشان از محبوبیت بالای خودروهای پرفورمنس ب‌ام‌و دارد.
3. نیسان جی‌تی-آر
7,019,123 هم‌رسانی
با یک پرش بزرگ یک میلیونی، به رده سوم می‌رسیم؛ جایی که گودزیلای ژاپنی با هفت میلیون هم‌رسانی خودنمایی می‌کند. این خودرو که جزو هشت کوپه موجود در فهرست است، از پیشرانه‌ای 8/3لیتری و شش سیلندر خورجینی به قدرت 565 اسب بخار بهره می‌برد. جی‌تی-آر در اول اکتبر سال 2010 یکی از بهترین رکوردهای پیست نوربرگرینگ را به نام خود ثبت کرد و به همین دلیل همیشه آن را جزو خودروهای جذاب برای مسابقه می‌دانند.
2. هوندا سیویک
7,402,365 هم‌رسانی
سیویک نه یک کوپه قدرتمند است و نه یک خودرو آفرودی جذاب برای مسیرهای ناهموار اما دومین اتومبیل پرفروش آمریکا در سال 2018 بود که توانست بیش از 325هزار دستگاه در این کشور فروش داشته باشد. با ثبت 4/7میلیون هم‌رسانی در اینستاگرام، سیویک دومین خودرو محبوب اینستاگرام به شمار می‌رود. احتمالا این محبوبیت به‌خاطر استهلاک پایین و هزینه پایین برای تیونینگ آن است.
1. فورد ماستنگ
11,947,872 هم‌رسانی
با اختلاف چهار میلیونی از سیویک، فورد ماستنگ مقتدرانه در صدر فهرست جای می‌گیرد. تاکنون نزدیک به 12 میلیون تصویر از این خودرو عضلانی در اینستاگرام انتشار یافته است که این میزان، بیش از پنج برابر تعداد عکس‌های مینی‌کوپر است. حالا می‌شود مستند گفت: «مردم عاشق ماستنگ هستند!»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: