کد خبر: ۱۵۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۶ - ۱۶ تير ۱۳۹۸
عضو کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق بازرگانی گفت: ماینینگ و بیت‌کوین مساله اصلی سواستفاده است، چرا که بسیاری با مصرف برق بخش کشاورزی، صنعت و حتی مساجد با استفاده از برق ارزان دست به این کار زدند که البته باید جلوی سو استفاده را گرفت.

به گزارش قلم، حمیدرضا صالحی، از فعالان حوزه تولید برق، با رد نقش ماینینگ و بیت کوین در بحران تولید برق در کشور گفت: ماینینگ سهم بالایی در مصرف این نوع از انرژی در کشور ندارد و برای توضیح مشکلات فعلی در این بخش باید به معضلات اقتصاد انرژی بپردازیم.

او با استفاده از عباراتی متفاوت ادامه داد: «با این وضعیت تولید برق شانس آوردیم که در رکود صنعتی قرار داریم وگرنه اکنون کشور درگیر خاموشی های گسترده بود.» 

وی گفت: البته ماینینگ در مصرف برق تاثیر داشته ولی سهم آن کمتر از پنج درصد بوده که در شرایط رکود صنعتی تا حدودی کاهش مصرف از این محل را تامین کرده است. البته در مورد ماینینگ و بیت‌کوین مساله اصلی سواستفاده آنها است، چرا که بسیاری با مصرف برق بخش کشاورزی، صنعت و حتی مساجد با استفاده از برق ارزان دست به این کار زدند که البته باید جلوی سو استفاده را گرفت.

عضو کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق بازرگانی ، با تایید خبر تعیین تعرفه برای عملیات ماینینگ تاکید کرد: همان طور که تاکید کردم باید جلوی سو استفاده را گرفت ولی در این بخش هم تا حدودی مساله حل خواهد شد. مانند ماجرای ارز، در این بخش هم ابتدا قیمت گذاری می شود و سپس با بخش نامه فضا برای برخی افراد کنار گذاشته می شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: