کد خبر: ۱۵۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۱ - ۱۵ تير ۱۳۹۸
اختصاص مناطقی از منابع ملی در سراسر کشور برای ویلاسازی پیشنهادی بود که نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی به هیات دولت داد تا به گفته وی برای عمران و آبادانی توسط مردم مورد استفاده قرار گیرد.
محمد علی پورمختار روز شنبه در جلسه اعضای شورای اداری استان همدان با بیان اینکه در زمینه تأمین رفاه مردم برنامه ریزی مناسبی نشده است افزود: هم اینک علاوه بر ساخت ویلا در استان‌های شمالی در دیگر استان‌ها از جمله همدان نیز این وضعیت وجود دارد.

وی اضافه کرد: ویلاسازی در مناطق خوش آب و هوا از جمله مجاورت استانداری همدان افزایش یافته است و فضاهای سبز و اراضی کشاورزی به خاطر مطالبه جدید روز به روز تغییر می یابد.

نماینده بهار و کبودراهنگ در خانه ملت با بیان اینکه این وضعیت را نتوانستیم ساماندهی کنیم از رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور خواست این موضوع را در هیأت دولت مطرح کرده و در هر استان و شهرستان فضای لم یزرع و غیر قابل کشت را از منابع ملی گرفته و آن را برای احیا و آبادانی به مردم سپرد.

پورمختار بیان کرد: شهرک های خاصی در استان ها ایجاد شده و مردم به جای اینکه برای یک فعالیت اقتصادی در کل مناطق تغییر کاربری ایجاد کنند با تأمین زیر ساخت های مورد نظر در این مکان ها مستقر شوند تا شاهد از بین رفتن محیط زیست نباشیم.

وی گفت: محیط زیست محل امن زندگی انسان بوده و خداوند آن را برای انسان آفریده که با وجود تعارضات، اختلاف نظرها و گله مندی ها از محیط زیست به علت ممانعت در انجام کار اگر طبق اصل پنجاهم قانون اساسی عمل شود با هیچگونه مانع و مشکلی مواجه نمی شویم.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی افزود: انجام تمام فعالیت‌های اقتصادی در گرو آسیب وارد نشدن به طبیعت و جلوگیری از آلودگی محیط زیست به گونه ای که امکان زندگی و رشد و نمو گیاهان نباشد، است.
پورمختار اضافه کرد: باید تلاش کرد این محیط را مثل خانه، مزرعه و محل فعالیت خود به خوبی حفظ و در مواجهه با آن عادلانه رفتار کرد تا از مواهب آن حداکثر استفاده را داشته باشیم.

وی ادامه داد: بنا بر ضرورت برای فعالیت اقتصادی مجبور به تغییر کاربری اراضی کشاورزی و واگذاری اراضی ملی و منابع طبیعی برای انجام فعالیت‌های مختلف از جمله گردشگری و ایجاد زیرساخت‌ها هستیم.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نمی توان برای دستیابی به توسعه بخاطر یک سری مسائل متوقف شد تاکید کرد: البته باید تعامل را با محیط زیست حفظ کرد که طبق ۲ شرط پیش بینی شده در اصل پنجاهم قانون اساسی می توان به توسعه دست یافت.

پورمختار گفت: امروز در شرایط خاص جنگ اقتصادی بوده و ضرورت همکاری همه دستگاه ها با تولیدکنندگان در این شرایط بیشتر نمایان می‌شود وطبیعی است در نگاه به موضوع حفاظت محیط زیست با توجه به حفظ این رکن باید نگاه متفاوت باشد تا بتوان از این مرحله عبور کرد.

وی بیان کرد: شرایط ویژه کشور موجب شده که خیلی از تولیدکنندگان در محل روستا و اطراف شهر به تولید و فعالیت اقتصادی بپردازند و علاقه و توجه مردم در استان همدان و بسیاری از استان ها به امر تولید، فعالیت‌های تولیدی و کارهای دانش بنیان افزایش داشته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: