کد خبر: ۱۵۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۶ - ۱۱ تير ۱۳۹۸
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با ابراز تاسف از صدور حکم پلمب تعدادی از مدارس که در مالکیت بنیاد شهید و امور ایثارگران است، گفت: استاندار و مسئولان پیگیر موضوع هستند.
 عبدالرضا فولادوند روز سه شنبه در حاشیه افتتاح پایگاه اوقات فراغت دانش آموزان در کانون میثم منطقه ۱۷ در جمع خبرنگاران با اجرای حکم قلع و قمع تعدادی از مدارس که در مالکیت بنیاد شهید و امور ایثارگران است، اظهار داشت: برخلاف آنچه گفته شده، ما در حال مذاکره برای رفع مشکل بودیم که تعدادی از مدارس پلمب شد.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش معامله قانونی می‌کند، گفت: این نهاد قانونمندی را به دانش آموزان آموزش می‌دهد و اجازه نمی‌دهیم که کار غیرقانونی انجام شود.

فولادوند گفت: کاربری اعلام شده توسط شهرداری برای آموزش و پرورش ملاک است، نه آرزوهای برخی از مسئولان.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا اعتباری برای خرید املاک استیجاری آموزش و پرورش اختصاص داده شده، اظهار داشت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در جریان این موضوع است و در زمان استاندار سابق تهران، بودجه‌ای از محل اسناد خزانه به این امر اختصاص داده شده بود و در زمان استاندار فعلی هم این روند ادامه پیدا کرد اما متأسفانه برخی از این موضوع آگاه نیستند.

وی گفت: ما معالمه مان را قانونی و براساس نظر رئیس شورای آموزش و پرورش شهر تهران و استاندار انجام می‌دهیم.

بیش از چهار هزار مدرسه در تهران فعالیت می‌کند که از این تعداد ۴۷ مدرسه با مالکیت حقیقی و ۲۳ مدرسه با مالکیت حقوقی در معرض قلع و قمع هستند.

مشاور مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران روز گذشته در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از نهادها که مالکیت حقوقی ۱۱ مدرسه شهر تهران را دارد چند روزی است که حکم قلع و قمع این مدارس را گرفته است.

مسعود ثقفی گفت: در صورت اجرای این حکم هشت هزار دانش‌آموز سرگردان می‌شوند.

تاکنون هنرستان دولتی شهدای هسته‌ای منطقه ۳ و دبستان دخترانه زیوری منطقه ۲ پلمب شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: