کد خبر: ۱۵۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۱۱ تير ۱۳۹۸
در این گزارش به بررسی محبوب‌ترین و پرطرفدارترین اسامی که شهروندان تهرانی برای نوزادان خود انتخاب کرده اند می‌پردازیم.
به گزارش قلم، عبدالله مقصودی‌فر صبح امروز در نخستین جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی استان تهران اظهار داشت: آمار و اطلاعات جمعیتی استان نشان می‌دهد که بیشترین نام‌های انتخابی برای پسران «امیرعلی» و «امیرعباس» و برای دختران «زهرا» و «حلما» بوده و این نام‌ها در صدر نام‌های انتخابی والدین تهرانی برای نوزادان قرار گرفته است.

وی همچنین با اشاره به ثبت ۵۷ هزار و ۸۸۳ واقعه فوتی در استان تهران در سال ۹۷ بیان کرد: طبق آمار‌های اعلام شده میزان مرگ و میر در استان نسبت به سال ۹۶، ۱.۱ درصد افزایش داشته است که بیشترین علل فوت نیز مربوط به بیماران قلبی و عروقی در استان تهران است.

مدیرکل ثبت احوال استان تهران همچنین افزود: در سه ماهه نخست سال ۹۸ نیز ۱۴ هزار و ۱۱ مورد وفات به ثبت رسیده است که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۱.۱ درصد افزایش داشته است.

مقصودی‌فر سپس با اشاره به کاهش ۱۱ درصدی آمار طلاق در استان تصریح کرد: در سال ۹۷ تعداد ۷۲ هزار و ۶۴۴ مورد ازدواج در استان تهران به ثبت رسیده است که در مقابل ۳۲ هزار و ۷۶۷ مورد طلاق نیز ثبت شده است که نسبت به سال ۹۶ میزان ۱۱ درصد کاهش داشته است.

دانشگاه‌ها مکلف به ارائه گزارش در زمینه علل ناباروری زوجین در استان هستند

در ادامه فرزانه مرودستی مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران با اشاره به کاهش نزولی طلاق در استان تهران گفت: کاهش ۱۱ درصدی واقعه طلاق در سال ۹۷ در استان تهران قاعدتاً نتیجه برنامه‌ریز‌های کلان در این زمینه است.

وی سپس با اشاره به اجرای طرح‌های پژوهشی برای کاهش و پیشگیری از طلاق افزود: تنها راه مناسب برای کاهش میزان طلاق، آسیب‌شناسی دقیق و علمی و عدم تصمیم‌گیری آنی و مقطعی در این موضوع است.

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران در پایان با اشاره به آمار‌های ناباوری‌ها در استان خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها مکلف به ارائه گزارش‌های به روز در زمینه علل ناباروری زوجین در استان تهران هستند.

منبع: تسنیم

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: