کد خبر: ۱۵۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۶ - ۱۱ تير ۱۳۹۸
پژوهشگران "دانشگاه تورنتو" در بررسی خود تلاش کردند درمان جدیدی برای مقابله با انگل‌های مقاوم در برابر دارو ارائه دهند.
به نقل از ساینمگ، "سازمان جهانی بهداشت"(WHO) تخمین زده که بیش از یک میلیارد نفر از جمله ۸۸۰ میلیون کودک، به عفونت ناشی از کرم‌های لوله‌ای روده دچار هستند. این مشکل، در کشورهای در حال توسعه به خاطر کمبود آب، بهداشت و درمان، شایع‌تر است. اگر این عفونت نادیده گرفته شود، می‌تواند اثر قابل توجهی بر سلامت فرد مبتلا بگذارد و حتی کشنده باشد.

"اندی فریزر"(Andy Fraser)، استاد "دانشگاه تورنتو" (UToronto) گفت: ما روش جدیدی کشف کرده‌ایم تا این انگل‌ها را بدون آسیب رساندن به فرد مبتلا از بین ببریم. این انگل‌ها، مانعی برای سلامت جهانی به شمار می‌روند و از آنجا که در برابر داروهای در دسترس مقاوم هستند، رشد خود را ادامه می‌دهند؛ در نتیجه باید راه‌های درمانی جدیدی برای مقابله با آنها ارائه شود.

این پژوهش، به سرپرستی "سامانتا دل بورلو"(Samantha Del Borrello)، "مارگو لاوتنس"(Margot Lautens) و "کاتلین دولان"(Kathleen Dolan)، دانشجویان دانشگاه تورنتو و با همکاری "ایمی کودی"(Amy Caudy)، استاد ژنتیک مولکولی این دانشگاه انجام شده است.

این گروه پژوهشی، روش جدید خود را برای بررسی نحوه اثر داروها بر حرکات کرم لوله‌ای غیرانگلی و کرم الگانس آزمایش کردند اما یافته‌های پژوهش، آنها را ترغیب کرد تا به جای این نمونه‌ها، از کرم آزمایشگاهی به عنوان مدل پژوهشی استفاده کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: