کد خبر: ۱۵۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۴ - ۱۱ تير ۱۳۹۸
همزمان با روز شهرداری‌ها برای اولین بار؛
همزمان با روز شهرداری‌ها برای اولین بار، رونمایی و معرفی " نشریه بلدالامین" قدیمی‌ترین روزنامه شهرداری مشهد، موجود در گنجینه رضوی با همکاری اداره کل روابط عمومی شهرداری مشهد و آستان قدس رضوی در قالب پانزدهمین برنامه " سه‌شنبه‌های فرهنگی" در نگارخانه شهر برگزار شد.
به گزارش قلم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد صبح امروز در مراسم رونمایی و معرفی " نشریه بلدالامین" قدیمی‌ترین روزنامه شهرداری مشهد، گفت: از بلدالامین گذشته تا بلدالامین اکنون (روزنامه شهرآرا) سالیان زیادی می‌گذرد و نشان می‌دهد که ما در حوزه مردم سالاری دینی چقدر پیشرفت و حرکت رو به جلو داشتیم و برای مردم خدمت کردیم و نگاه این بوده که در حوزه مدیریت شهری پیشرفت و توسعه داشته باشیم.
مهدی زارعی اظهار داشت: امروز اگر به آن سال‌ها برگردیم و مروری داشته باشیم در مطبوعات استان و به ویژه نشریه متعلق به شهرداری، این سیر تحول را به خوبی مشاهده می‌کنیم .
وی با بیان اینکه این پانزدهمین سه‌شنبه فرهنگی است که به صورت مشترک و همکاری شهرداری و آستان قدس رضوی برگزار شده است، خاطرنشان کرد: از رییس مرکز موزه‌ها، اسناد و کتابخانه‌های آستان قدس رضوی تشکر می‌کنم که این سه شنبه را به رویداد بلدیه، و تاریخ شهرداری در روز شهرداری‌ها پرداختند و باید قدردان دوستانی باشیم که این اسناد را گردآوری و جمع‌بندی کردند تا امروز در شهرداری مشهد و در جوار آستان مقدس امام رضا (ع) از این آثار رونمایی کنیم.
زارعی ادامه داد: امیدواریم این همکاری‌ها فی مابین سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری و مرکز اسناد، موزه‌ها و کتابخانه‌های آستان قدس رو به جلو حرکت کند تا بتوانیم سه‌شنبه های آتی اقدامات بزرگتر و بهتر را داشته باشیم و آثار و دیگری را به معرض رونمایی بگذاریم.
وی گفت: هدف در مجموعه شهرداری و نگارخانه شهر مشهد این است که با جمع‌آوری این اسناد یک مجموعه نفیس و خوب از آنچه در مطبوعات حوزه شهری داشته‌ایم را جمع آوری کنیم که فراخوان انجام شده است تا هر شخصی سندی در حوزه شهرداری و بلدیه دارد در اختیار ما قرار دهد.
گفتنی است در این مراسم همانندسازی اولین نسخه بلدالامین از طرف رییس مرکز موزه‌ها، اسناد و کتابخانه‌های آستان قدس رضوی به زارعی معاون شهردار مشهد اهدا شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: