کد خبر: ۱۵۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۹ - ۱۱ تير ۱۳۹۸
بررسی فایل‌های موجود نزد بنگاه‌های ملکی در روزهای سپری شده از تیرماه نشان می‌دهد بازار کنونی برای جست‌وجوی آپارتمان نقلی در پایتخت چندان نامناسب ارزیابی نمی‌شود، از این بابت که تعداد فایل‌های موجود در بازار در مناطق مصرفی با میانگین مساحت تا ۵۰ مترمربع کم نیست. اما ویژگی مهم این فایل‌ها سن بالای آنهاست.

به گزارش قلم، عمده آپارتمان‌های نقلی عرضه شده در مناطق مصرفی در حال‌حاضر سن بنای بیش از ۱۰ سال دارند. البته تعداد معدودی آپارتمان و سوییت نقلی نیز در گروه سنی ۶ تا ۱۰ سال ساخت قابل جست‌وجو هستند اما تقریبا در هیچ‌یک از مناطق مصرفی به ویژه مناطق چهار، پنج، هفت، ۱۲، ۱۳ و ۱۴ که بسیاری از جست‌وجوگران بازار ملک به آنها رجوع می‌کنند، آپارتمان نوساز یا عرضه نشده یا معدود موارد موجود نیز با قیمت‌های اعلامی گزاف نزد بنگاه‌ها فایل شده‌اند که رغبتی به خرید آنها وجود ندارد.

از سوی دیگر آپارتمان‌های نقلی به قیمت رسیده که به فایل‌های ۳ تا ۵ سال ساخت اطلاق می‌شود، به این معنا که ملک ویژگی نوساز بودن خود را از دست داده و حباب قیمتی آن تخلیه شده و در عین حال تا حدودی امتیازهای آپارتمان نوساز را حفظ کرده است، در میان فایل‌های موجود در بازار کم‌تعداد است. به این ترتیب کسانی که قصد خرید این گروه متراژی از املاک را دارند، اگر به خرید در بازار کنونی اصرار دارند، ناگزیر هستند به بررسی فایل‌های با سن بنای دو رقمی تن دهند.

07-02

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: