کد خبر: ۱۵۱۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۲ - ۱۱ تير ۱۳۹۸
معاون وزیر جهاد کشاورزی از کاهش قریب‌الوقوع قیمت سیب‌زمینی خبر داد.
به گزارش قلم، معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به مشکلات نظام توزیع و عدم همکاری میادین میوه و تره‌بار گفت: خط اعتباری برای جمع‌آوری سیب‌زمینی و عرضه مستقیم آن به مصرف کننده در نظر گرفته شده و قیمت این محصول تا هفته آینده کاهش می‌یابد.

حسین شیرزاد معاون وزیر جهاد کشاورزی در ارتباط با افزایش قیمت مقطعی برخی محصولات پرمصرف مردم در کشور گفت: افزایش قیمت کالا‌هایی مانند سیب‌زمینی و پیاز مقطعی است و تا یک یا دو هفته آینده مجددا قیمت سیب‌زمینی در بازار کاهش می‌یابد. خط اعتباری در این زمینه داریم و مشغول به جمع‌آوری سیب‌زمینی در بازار هستیم تا به طور مستقیم آن را بر مصرف‌کنندگان عرضه کنیم.

وی افزود: ایراد کار در افزایش قیمت کالا‌هایی مانند سیب‌زمینی نظام توزیع در میادین میوه تهران و سایر شهرستان‌ها است و لازم است با کمک آن‌ها بتوانیم غرفه‌ها را در اختیار صنف و صنوف کشاورزی قرار دهیم.

وی ادامه داد: کشاورزان باید بتوانند محصولات خود را به طور مستقیم در اختیار مصرف‌کننده نهایی قرار بدهند و ما کماکان منتظریم این غرفه‌ها در اختیار تولیدکنندگان و صنوف بخش کشاورزی قرار گیرد.

شیرزاد تصریح کرد: اگر میادین میوه و تره‌بار این واگذاری را انجام دهند و فضا و مکان مناسبی در اختیار تولیدکنندگان قرار بگیرد، تشکل‌های بخش کشاورزی خود به طور مستقیم محصولاتشان را در اختیار مردم قرار می‌دهند.

وی یادآور شد که این آمادگی وجود دارد که با کمک میادین میوه و تره‌بار قیمت محصولات کشاورزی به نفع مصرف‌کنندگان تعدیل شود و اتحادیه‌ها و تشکل‌های مرتبط آمادگی خود را اعلام کردند.

منبع:تسنیم

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: