کد خبر: ۱۵۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۵ - ۱۰ تير ۱۳۹۸
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شادگان در استان خوزستان سیم‌های نگهدارنده دکل‌های برق را تهدیدی جدی برای فلامینگوهای تالاب بین المللی شادگان دانست و گفت:خطر برخورد فلامینگوها با سیم‌های نگهدارنده دکل‌های برق فشار قوی در محدوده تالاب شادگان حیات آنها را تهدید می‌کند.
رحیم مجدمی دوشنبه به آغاز مهاجرت فلامینگوها از بخش آب لب شور تالاب در خورهای آبادان به قسمت شمالی تالاب اشاره کرد و اظهار داشت: خطر برخورد فلامینگوها با سیم‌های نگهدارنده دکل‌های برق فشار قوی در محدوده تالاب شادگان حیات آنها را تهدید می‌کند.

وی خواستار ایمن سازی سیم‌های نگهدارنده دکل های برق از سوی سازمان آب و برق شد و گفت: دکل‌های برق فشار قوی بطور دقیق در حاشیه جاده آبادان به ماهشهر و در محدوده تالاب شادگان و پناهگاه حیات وحش شادگان قرار دارند.

مجدمی علت اصلی تلفات فلامینگوهای تالاب شادگان را برخورد آنها با سیم های بسیار نازک نگهدارنده دکل‌های برق عنوان کرد و گفت: هر سال‌های تعدادی از فلامینگوها بر اثر برخورد با این سیم های نگهداره کشته می‌شوند.

وی بیان داشت: فلامینگوها پرندگان مهاجری هستند که به دلیل شرایط خاص اقلیمی در تالاب شادگان و وجود آب لب شور و لب شیرین به پرندگان بومی منطقه تبدیل شده اند.
با پایان فصل زاد و ولد فلامینگوها در تالاب شادگان حدود هفت هزار قطعه پرنده فلامینگو امسال در بخش لب شور این تالاب بین المللی سرشماری شدند.

فلامینگو پرنده‌ای با پاهای دراز و منقاری منحنی و گردنی بلند خمیده است که در پهنه‌های آبی گلی و کم عمق و بیشتر در دریاچه‌های لب شور و شور به صورت دسته‌های چند صد تایی زندگی می‌کنند.
تالاب بین‌المللی شادگان بزرگ‌ترین تالاب ثبت شده کشور است که در جنوب خوزستان که در سه شهرستان شادگان، آبادان و ماهشهر قرار دارد.

تالاب شادگان با بیش از ۵۰۰ هزار هکتار وسعت بزرگترین تالاب ثبت شده کشور در فهرست تالاب های بین المللی است.

تالاب بین‌المللی شادگان پناهگاه حیات وحش است که در کنوانسیون بین‌المللی رامسر نیز ثبت شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: