کد خبر: ۱۵۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۱ - ۱۰ تير ۱۳۹۸
معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست کشور در بازدید از مناطق حفاظت شده‌ی بهرام گور، بيان كرد: استفاده از توان جوامع محلی به منظور رونق طبیعت‌گردی و گردشگری طبیعی در این منطقه، به عنوان راهکاری مناسب برای ایجاد معیشتی پایدار در مقیاس محلی است.
به گزارش روز دوشنبه اداره کل حفاظت محیط زیست، حمید ظهرابی معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست کشور به همراه تیم کارشناسی اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس، طی بازدید میدانی در جریان آخرین وضعیت زیستگاه و گونه‌های حیات وحش منطقه حفاظت شده بهرام گور قرار گرفت.

در این بازدید، جمعیت رو به رشد گونه در خطر انقراض گور ایرانی و همچنین تهدیدات بالقوه منطقه وصف شده و موضوع گسترش قلمرو و زیستگاه این گونه، مورد بررسی قرار گرفت که با توجه به پتانسیل بالای حفاظتی، پیشنهاد الحاق و توسعه پارک ملی قطرویه مطرح شد.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست، از مجموعه پارک ملی و پناهگاه حیات وحش بختگان و محدوده طرح احیای گوزن زرد ایرانی واقع در شهرستان ارسنجان بازدید کرد و بر ضرورت توسعه‌ی طرح احیای گوزن و همچنین ارتقای سطح منطقه شکار ممنوع کوه خم شهرستان ارسنجان نیز تاکید کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: