کد خبر: ۱۵۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۳ - ۱۰ تير ۱۳۹۸
از امروز (۱۰ تیر) تمامی خودروهای الکتریکی و هیبریدی جدید تولیدی در اروپا باید به دستگاه‌های تولید مصنوعی صدا مجهز شوند. دستگاه‌های تولید صدا نوعی صدای سفید با شدت صوتی بین ۵۶ تا ۷۵ دسی‌بل از خود آزاد خواهند کرد
هم‌زمان با افزایش روزافزون تعداد وسایل نقلیه الکتریکی و هیبریدی در جهان، روز به روز به نگرانی کارشناسان در مورد امنیت و سلامت عابران پیاده، به ویژه عابران کم‌بینا یا نابینا، افزوده می‌شود. دلیل این نگرانی به صدای بسیار کم این خودروها نسبت به وسایل نقلیه سنتی تولید می‌کنند، باز می‌گردد.

حال اتحادیه اروپا برای محکم‌کاری در این باره، تمام خودروهای هیبریدی و الکتریکی جدید تولیدی در این قاره را به استفاده از دستگاه‌های تولید صدا ملزم کرده است. به این ترتیب وقتی یک خودروی الکتریکی با سرعت کمتر از ۱۹ کیلومتر بر ساعت در حال حرکت است، سیستم اخطار آکوستیک آن باید برای هشدار به عابران پیاده و دیگر خودروهای موجود در خیابان، صدایی رسا و ممتد تولید کند.

به گزارش رسانه‌های خبری، دستگاه‌های تولید صدا نوعی صدای سفید با شدت صوتی بین ۵۶ تا ۷۵ دسی‌بل از خود آزاد خواهند کرد که به صدای یک دستگاه تهویه هوا شباهت خواهد داشت.

از سال ۲۰۲۱ تمام خودروهای الکتریکی جدید باید از این سامانه تولید صدا استفاده کنند.

سازمان‌های خیریه و حامیان حقوق معلولان ضمن استقبال از این طرح، خواستار رعایت این قاعده در تمامی سرعت‌ها شدند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: