کد خبر: ۱۵۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۸ - ۱۰ تير ۱۳۹۸
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری درباره میزان دریافتی خود از صندوق بازنشستگی کشوری توضیح داد.
به گزارش قلم، برنامه اقتصادی تحلیلی «پایش» شبکه اول سیما، روز گذشته میزبان میعاد صالحی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری بود که به بررسی «هلدینگ‌های صندوق بازنشستگی کشوری» پرداخت.
 
رئیس صندوق بازنشستگی کشوری در پاسخ به سوال مجری برنامه پایش در خصوص چرایی انتشار حقوق مدیران هلدینگ‌های این صندوق گفت: از روزی که منصوب شدم، وزیر کار تاکید کرد که صندوق بازنشتگی باید به پایلوت شفافیت تبدیل شود. اما این حرف در حد شعار باقی نماند و در سه ماه گذشته نشان دادیم که رویکرد صندوق بازنشستگی کشور شفافیت و جوان گرایی است.
 
وی افزود: بر طبق ماده 29 قانون برنامه توسعه ششم، ما پیش قدم شدیم و حقوق مدیرانمان را منتشر کردیم و فکر میکنم این مسئله در تاریخ کشور بی نظیر باشد که همه دریافتی مدیران منتشر شود. انشاالله حقوق همه مدیران شرکت‌های تابعه نیز منتشر خواهد شد.
 
صالحی در توضیح این موضوع با تاکید بر ماده 84 قانون تنظیم گفت: بر طبق این ماده در پرداختی‌های شرکت‌ها باید سقف رعایت شود. از طرفی بر طبق مصوبه سال 95 که سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کرد، بعضی از دستگاه‌ها را از رعایت این سقف معاف کرد.
 
وی  افزود: کارایی سامانه شفافیت همین است که کارایی مدیران در قبال حقوقی که دریافت می‌کنند را نشان دهد. ما در گام اول مدارک تحصیلی مدیران و در گام دوم دریافتی آنها را منتشر کردیم. انشاالله در گام سوم کارایی این مدیران نیز منتشر خواهد شد.
 
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اظهار کرد: دریافتی مدیران دستگاه‌هایی مانند سازمان گسترش، سازمان صدا و سیما، ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان، تامین اجتماعی و... از سال 95 هماهنگ شده است، سقف این مدیران رقم‌های بالایی است. من از مدیران این دستگاه ها دعوت می‌کنم که حقوق مدیران شرکت‌های خود را منتشر کنند.
 
صالحی در پاسخ به مجری برنامه در خصوص میزان دریافتی خود از صندوق بازنشستگی کشوری بیان کرد: هنوز احکام حقوقی 98 صادر نشده است. اما در سال 98 افزایش سنواتی حقوق نخواهیم داشت و میانگین حقوق من در 3 ماه اخیر، ماهانه 6 و نیم میلیون تومان بوده است.
 
مدیرعامل  صندوق بازنشستگی کشوری بیان کرد: دریافتی مدیران دستگاه‌هایی مانند سازمان گسترش، سازمان صدا و سیما، ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان، تامین اجتماعی، شرکت نفت و غیره از سال 95 هماهنگ شده است، سقف این مدیران رقم‌های بالایی است. سقف حقوق دستگاه‌های مذکور 3 برابر سقف حقوق سازمان‌های دیگر است. به عبارت دیگر سقف حقوق این دستگاه‌ها 21 برابر حقوق پایه است. بنابراین من از مدیران این دستگاه‌ها دعوت می‌کنم که حقوق مدیران شرکت‌های خود را منتشر کنند.
 
در ادامه برنامه مجری صالحی در خصوص حضور آقازادگان در مجموعه صندوق پرسید که وی پاسخ داد: قاعدتاً قسمت‌های مهم کشور از این پدیده رنج می‌برد و صندوق بازنشستگی نیز از این قاعده مستثنا نیست. تا امروز سعی کرده‌ام جلو سفارشات افراد مختلف را بگیرم. من هیج نسبتی با مسئولین کشور ندارم و در این زمینه هیچ تعارفی با کسی ندارم و محکم ایستاده‌ام.
 
وی در پایان افزود: افرادی که غیرقانونی از این صندوق حقوق گرفته‌اند باید مبالغ اضافی را برگردانند در غیر این صورت بر ضد آنها اقدام قضایی خواهد شد. در صندوق ما 400 ویژه خوار حضور داشته‌اند که مربوط به هتل‌های ما بوده است. در مجموعه ایران‌گردی و جهان گردی ما 60 هتل وجود دارد. این هتل‌ها باید در ایام مسافرت پول بدست آورد اما نکته جالب اینجاست به علت استفاده سفارشی افراد از این هتل‌ها، مجموعه آنها زیان ده شده است. ما در این زمینه اقداماتی انجام داده‌ایم و همه این 400 ویژه خوار باید این هزینه‌ها را پرداخت کنند.
 
در پایان مجری برنامه پایش همه مدیران کشور را به چالش انتشار همه دریافتی های خود، دعوت کرد.
 
سؤال نظرسنجی  برنامه «پایش» نیز به‌صورت زیر از مخاطبان سؤال پرسیده شد:
 
آیا موافقید استخدام بستگان درجه یک و دو مدیران دولتی در ادارات زیر مجموعه آنها ممنوع شود؟ 1. بله 2. خیر

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: