کد خبر: ۱۵۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۱۰ تير ۱۳۹۸
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به موضوع آموزش کارآفرینی، طرح پیشنهادی توانمندسازی دانشجویان تحصیلات تکمیلی در راستای تحقق دانشگاه نسل سوم و همچنین الزامات و مشوق‌های کارآفرینی در تحصیل را ارائه داد و تصریح کرد: آموزش مسیر تفکر و اندیشیدن به مقوله مهارت آموزی و استفاده از کارافرینی در دوران بعد از تحصیل و به کارگیری آن در عرصه علم و جامعه از اهداف این برنامه پیشنهادی است.
دکترمحمد اعتضاد رضوی در نشست با معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اهمیت آموزش کارآفرینی به دانشجویان علوم پزشکی و لزوم حرکت دانشگاه‌ها به سمت دانشگاه‌های نسل سوم خاطر نشان کرد: کارآفرینی صرفاً به شیوه تئوریک و بدون توسعه نظام مند آموزش کارآفرینی و تقویت ویژگی‌های کارآفرینی منابع انسانی دانشگاه، راه به جایی نمی‌برد، بنابراین یکی از وجوه توانمندسازی دانشجویان و استادان، همسو با فرایند توسعه ملی و حل مسائل جامعه، مهارت آموزی مؤثر به روش علمی است.

مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز محور و مأموریت کانونی نظام دانشگاهی در دانشگاه نسل سوم را، کارآفرینی دانست و گفت؛ این موضوع در دانشگاه‌های علوم پزشکی با توجه به ارزش و ثروتی که صنعت سلامت می‌تواند ایجاد کند، بسیار لازم است.

دکتر خواجوی راد خاطر نشان کرد: در چنین دانشگاهی دانشجویان باید همزمان مجموعه‌ای از دانش، مدیریت دانش و مدیریت کارآفرینی را فراگیرند تا بتوانند در زمینه صنعت سلامت فعالیت کنند.

وی با اشاره به موضوع آموزش کارآفرینی طرح پیشنهادی توانمندسازی دانشجویان تحصیلات تکمیلی در راستای تحقق دانشگاه نسل سوم و همچنین الزامات و مشوق‌های کارآفرینی در تحصیل را ارائه داد و تصریح کرد: آموزش مسیر تفکر و اندیشیدن به مقوله مهارت آموزی و استفاده از کارافرینی در دوران بعد از تحصیل و بکارگیری آن در عرصه علم و جامعه از اهداف این برنامه پیشنهادی است.

دبیر کارگروه بین المللی سازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در این طرح چهار رویکرد جهت ارتقای علمی دانشجویان در عرصه خلاقیت و فناوری در علم تعریف شده، که عبارتست از؛ الف-گذراندن دو واحد درسی ارائه شده با موضوع خلاقیت و کارآفرینی ب-حضور فعال دردوکارگاه مورد تأیید با موضوع خلاقیت و کارآفرینی ج-شرکت در مدرسه تابستانی با موضوع خلاقیت و د-حضور در گروه‌های ایده پروری (استارت آپ ویکند)

وی طرح گذراندن واحد درسی را یکی از برنامه‌های پیشنهادی در این رویکرد فناورانه عنوان کرد و افزود: با همکاری معاونت آموزشی دو واحد درسی در بخش دروس عمومی و بصورت اختیاری برنامه ریزی می‌شود و دانشجویان مقطع ارشد و phd ورودی‌های سال ۹۸ ملزم به گذراندن این واحدها در دو سال اول تحصیل بوده و پیش شرط ارائه پروپوزال می‌باشد.

خواجوی راد تصریح کرد: استارت آپ ویکند، مدرسه تابستانی و کارگاه‌های مرتبط با کارآفرینی در طول سال تحصیلی برنامه ریزی شده اند تا دانشجویان علاوه بر گذراندن واحد درسی کارآفرینی بتوانند بدون محدویت در این فعالیت‌ها شرکت و از مزیت‌های آن (لحاظ شدن ۷۵ صدم به نمره پایان نامه) برخوردار شوند.

طرح فوق در جلسه شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه که در پژوهشکده بوعلی برگزار شد پس از تبادل نظر و بررسی‌های انجام شده با رأی اکثریت اعضا مصوب شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، پس از اتمام جلسه معاونین آموزشی و پژوهشی به همراه جمعی از مدیران تحصیلات تکمیلی دانشگاه، از مراکز رشد و فناوری در حوزه سلامت و دارویی پژوهشکده بوعلی بازدید کرده و ابراز خرسندی کردند که در آینده‌ای نزدیک اینگونه مراکز راهگشای هرچه بهتر دانشگاه نسل سوم باشند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: