کد خبر: ۱۵۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۶ - ۱۰ تير ۱۳۹۸
شهردار مشهد در مراسم آغاز اجرای طرح محله ما:
شهردار مشهد گفت: اجرای طرح "محله ما" اعتماد، احساس تعلق و مشارکت اجتماعی شهروندان را افزایش می دهد.
به گزارش قلم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا کلائی عصر امروز در مراسم آغاز اجرای طرح "محله ما" که با حضور رییس و جمعی از اعضای شورای شهر، معاون و رییس سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد و مدیران شهری برگزار شد، افزود: یکی از شعارهای شواری پنجم که مدیریت شهری به صورت جدی به دنبال تحقق آن است، شهر هوشمند است.
وی اضافه کرد: در کنار اقدامات انجام شده در راستای تحقق شهر هوشمند شهروندان نیز در یک روند طبیعی به سمت هوشمندتر شدن حرکت می کنند، شهر هوشمند نیاز به مکمل هایی دارد که محلات یکی از مکمل ها است، بر این اساس تمرکز ما بر محله و ارتباطی است که شهروندان در محلات با یکدیگر دارند وطرح محله ما نیز در این راستا است.
وی با بیان اینکه معتقدم محصول طرح محله ما افزایش اعتماد، حس تعلق به شهر و مشارکت اجتماعی است، اظهار کرد: اینکه شهروندان به مدیریت شهری اعتماد داشته باشند، به شهر احساس تعلق داشته و در کارها مشارکت داشته باشند بسیار اهمیت دارد لذا طرح "محله ما" که در گام اول در 44 محله اجرا خواهد شد مهم است.
کلائی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که شورای پنجم از ابتدای کار به دنبال آن بود تبدیل شهروندانی که تنها مشاهده می کنند به ناظر و منتقدان به پیشنهاد دهندگان بود که معتقدم طرح "محله ما" با افزایش مشارکت اجتماعی ساکنان محلات به ناظران و پیشنهاد دهندگان تبدیل خواهند شد.
شهردار مشهد گفت: مدیریت شهری در اجرای طرح "محله ما" به دنبال افزایش آگاهی مردم و افزایش مشارکت مردم است زیرا مردم از مدیران شهری توقعاتی دارند که گاهی با داشته ها متناسب نیست لذا مشارکت مردم از طریق طرح محله ما در تصمیم گیری ها واقع بینی و اطلاعات مردم را افزایش می دهد که این موضوع منطقی شدن توقعات آنها را نیز به دنبال خواهد داشت.
وی افزود: امیدوارم با اجرای این طرح بتوانیم اعتماد، احساس تعلق و مشارکت اجتماعی مردم که بسیار اهمیت دارد را افزایش دهیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: