کد خبر: ۱۴۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۷ - ۰۷ تير ۱۳۹۸
رییس شبکه بهداشت و درمان قشم گفت: افزون بر ۵۷ هزار نفر از جمعیت قشم را افراد بالای ۳۰ سال تشکیل می‌دهند که ۱۳.۱ درصد از آنان معادل هفت هزار و ۴۶۷ نفر به بیماری فشار خون بالا مبتلا هستند.
دکتر حمیدرضا بهزادی عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ۲۶.۹ درصد نفر از افراد نیز در مرز بیماری فشارخون قرار دارند و باید به صورت دوره‌ای نسبت به کنترل فشارخون خود اقدام کنند.
وی ادامه داد: ۴.۳ درصد از این افراد نیز مشکوک به بیماری هستند و فشارخون بقیه ساکنان جزیره قشم طبیعی است.

اجرای طرح ملی کنترل فشارخون در قشم ۷۰ درصد پیشرفت دارد
رییس شبکه بهداشت و درمان قشم افراد بالای ۳۰ سال، مادران باردار و بیماران دیالیزی جامعه هدف این طرح دانست و تصریح کرد: تا کنون ۳۹ هزار و ۵۰۰ نفر در قشم معادل حدود ۷۰ درصد از جماعت هدف این شهرستان زیر پوشش غربالگری فشار خون قرار گرفتند.
وی افزود: ۴۱ خانه بهداشت، ۲۲ پایگاه، ۸ مرکز بهداشت و ۴ مرکز درمانی با ۱۶۳ نفر نیروی انسانی تا ۱۵ تیرماه امسال در این طرح فعال هستند.
بهزادی ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد گونه های تغذیه مردم قشم و داشتن میزان بالای نمک در آن از مهمترین عوامل ابتلا به بیماری فشارخون در این جزیره است.
وی اظهار داشت: بنا بر آمار ملی، مصرف نمک ایرانیان ۲ برابر میانگین جهانی است و پیش‌بینی می‌شود ۲۶ درصد از جمعیت کشور به بیماری فشارخون بالا مبتلا باشند.
مرحله عملی طرح ملی کنترل فشارخون در قشم همزمان با سراسر کشور از ۲۷ اردیبهشت‌ماه آغاز شد و تا ۱۵ تیرماه ادامه دارد.
فشار ۱۲۰ روی ۹۰ میلی‌متر جیوه را نرمال، ۱۵۰ روی ۹۰ را مرز و بالاتر از آن را فشارخون بالا می‌دانند که نیاز به درمان و کنترل دارد.
شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان در خلیج‌فارس گسترده شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: