کد خبر: ۱۴۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۰۶ تير ۱۳۹۸
حجت گفت: امروز قیمت هر کیلو مرغ گرم در خرده فروشی‌ها با افزایش ۸۰۰ تومانی۱۱۸۰۰ تا ۱۲۲۰۰ تومان است.
به گزارش قلم، عظیم حجت، عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی درباره آخرین تحولات بازار مرغ اظهار کرد: امروز متوسط قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۸ هزار و ۴۰۰ تا ۸ هزار و ۵۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ۱۱ هزار و ۸۰۰ تا ۱۲ هزار و ۲۰۰ تومان است.

به گفته وی، طی ۲ روز گذشته قیمت هر کیلو مرغ زنده ۵۰۰ تومان و مرغ گرم برای مصرف کننده ۸۰۰ تومان افزایش داشته است.

حجت کشش بازار، آغاز سفر‌ها همزمان با ورود به فصل تابستان، ازدیاد تقاضا برای خرید به سبب واریز حقوق‌های کارمندی و کارگری را دلیل اصلی افزایش قیمت مرغ در بازار اعلام کرد و گفت: با توجه به شرایط کنونی عرضه و تقاضا انتظار می‌رود که روند رو به رشد قیمت در بازار استمرار یابد تا مرغداران بتوانند به تولید ادامه دهند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی متوسط قیمت تمام شده هر کیلو مرغ زنده را ۹ هزار و ۵۰۰ و مرغ گرم در خرده فروشی‌ها را ۱۳ هزار و ۵۰۰ تا ۱۴ هزار تومان اعلام کرد و افزود: عرضه مرغ با نرخ‌های کنونی بیانگر زیان یک هزار تا یک هزار و ۵۰۰ تومانی مرغداران در فروش هر کیلو مرغ است که امیدواریم به نرخ تمام شده برسیم تا تولید بتواند روند عادی خود را طی کند.

وی ادامه داد: تاکنون جلسات مشترکی میان ستاد تنظیم بازار با تشکل‌ها و وزارت جهاد کشاورزی به منظور بررسی هزینه تمام شده تولید برگزار شده، اما متاسفانه تا کنون نرخ جدید ابلاغ نشده است که امیدواریم هر چه سریع‌تر نرخ جدید مرغ توسط ستاد تنظیم بازار اعلام شود تا تولیدکنندگان بتوانند با آرامش خاطر به تولید ادامه دهند.

حجت با اشاره به اینکه تاخیر در ابلاغ نرخ‌های جدید مورد نظر وزارت جهاد کشاورزی تنها به سود واسطه‌ها و دلالان است، بیان کرد: این در حالی است که تعلل ستاد تنظیم بازار در اعلام نرخ‌های جدید موجب شده تا مرغداران با احتیاط بیشتری جوجه ریزی کنند که این امر عرضه مرغ را در زمان پیک مصرف تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

این مقام مسئول نرخ مصوب هر کیلو ذرت را یک هزار و ۳۵۰ و کنجاله سویا را ۲ هزار و ۴۵۰ تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که هم اکنون مرغداران به طور متوسط هر کیلو ذرت را با نرخ یک هزار و ۵۰۰ و کنجاله سویا را ۳ هزار و ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومان از بازار آزاد خریداری می‌کنند.

وی در پایان افزایش کرایه‌های حمل و نقل نهاده‌های دامی را یکی از معضلات جدی پیش روی مرغداران برشمرد و افزود: در گذشته متوسط قیمت کرایه حمل هر کیلو نهاده‌های دامی ۱۴۰ تا ۱۵۰ تومان بود، در حالیکه هم اکنون حداقل ۲ برابر این رقم است که این امر در افزایش هزینه‌های تمام شده تولید تاثیر بسزایی دارد، به همین دلیل از مسئولان تقاضا داریم که وضعیت حمل و نقل نهاده از بنادر را ساماندهی کنند تا مرغداران متضرر نشوند چرا که ستاد تنظیم بازار برای حمل هر کیلو نهاده دامی به طور متوسط ۱۵۰ تومان هزینه محاسبه می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: