کد خبر: ۱۴۸۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۰۵ تير ۱۳۹۸
اطلاعیه عرضه عمده ۷.۵ درصد از سهام شرکت سرمایه گذاری بانک ملی بر روی تارنمای شرکت بورس تهران قرار گرفت. قرار است در این عرضه میزان یک میلیارد و ۲۱۸ میلیون و ۷۵۰ هزار سهم از سهام «وبانک» به ارزش پایه ۵۸۶ میلیارد تومان در تاریخ ۱۲ تیرماه در معرض عرضه به خریداران قرار گیرد.

به گزارش قلم، در ساعات پایانی روز گذشته اطلاعیه عرضه ۷٫۵ درصد از سهام شرکت سرمایه گذاری بانک ملی بر روی تارنمای شرکت بورس واوراق بهادار تهران درج شد. بر اساس این اطلاعیه بانک ملی ایران در نظر دارد تا بخشی از سهام خود را در راستای خروج بانک از بنگاه داری برای فروش بگذارد. مطابق با این منظور یک میلیارد و ۲۱۸ میلیون  و ۷۵۰ هزار سهم از سهام «وبانک» توسط این بانک برای فروش گذاشته شده است.

با  تامل در اطلاعیه این عرضه می‌توان دریافت که با در نظر گرفتن میزان عرضه شده و قیمت ۴۸۱ تومان اعلام شده از سوی بانک ملی به ازای هر سهم، خریدار احتمالی به  ۵۸۶ میلیارد و ۳۴۰ میلیون تومان برای خرید سهام یاد شده احتیاج خواهد داشت. اگر این میزان را مبنای معامله در نظر بگیریم و قیمت مورد بهای مورد توافق برای هر سهم از قیمت پایه فراتر نرود، مبلغ پیشنهادی از سوی فروشنده در حدود ۸۰ درصدNAV  به ازای هر سهم «وبانک» خواهد بود؛ رقمی که در مقایسه با قیمت ۴۴۸ تومانی این نماد بر روی تابلوی معاملات چندان هم بی راه به نظر نمی‌رسد.

آنطور که در شرایط معامله ذکر شده است، در صورتی که خریدار تمامی مبلغ مورد توافق را نقدا پرداخت کند باید تا حداکثر دو روز پس از انجام معامله وجه آن را به فروشنده بپردازد. اما اگر خرید به شکل شرایطی انجام شود ۱۰ درصد نقد و ۹۰ باقیمانده باید ظرف ۱۵ روز در قالب یک فقره چک از بانک‌های معتبر نزد بانک مرکزی پرداخت ‌شود. گفتنی است با توجه به اینکه تنها ۱۳ روز بین نحوه خرید نقدی و شرایطی این نماد در نظر گرفته شده، باید گفت که تفاوت چندانی بین خرید نقد یا شرایطی آن وجود نخواهد داشت، با این حال فرصت مناسبی را برای نقد کردن دارایی به متقاضی سهام «وبانک» می‌دهد.

منبع: پول و تجارت

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: