کد خبر: ۱۴۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۷ - ۰۴ تير ۱۳۹۸
معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان تهران بيان كرد: تعداد ۱۳۵ واحد دامپروری به منظور بررسی معضلات زیست محیطی (بوی نامطبوع)‌مسیر فرودگاه بین المللی امام (ره) شناسایی شد.
روز سه‌شنبه از روابط عمومی اداره کل، محمد رستگاری با اشاره به اینکه از مهمترین معضلات سال‌های اخیر محیط زیست استشمام بوی نامطبوع در مسیر فرودگاه امام (ره) بوده است افزود: بر اساس بررسی‌ها و اقدامات به عمل آمده یکی از کانون‌های مهم بو دامداری‌های واقع در مجتمع «دامگستر» است که شناسایی و ارزیابی عملکرد این واحدها در دستور کار پایش ویژه قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه طی گشت و پایش هفته گذشته ۱۳۵ واحد در این مجتمع شناسایی و اخطاریه زیست محیطی دریافت کردند اظهار داشت: عزم جدی برای کنترل فعالیت واحدهای آلاینده به منظور کاهش انتشار بوی نامطبوع در مسیر فرودگاه امام وجود دارد و طبق قانون هوای پاک صاحبان صنایع ملزم به کنترل آلودگی در منشأ هستند؛ در صورت اجرا نکردن آن در مهلت مقرر، ضمن ممانعت از فعالیت آنها، موازین قانونی ملاک عمل قرار خواهد گرفت.

فرودگاه امام خمینی (ره) در حدود ۳۰ کیلومتری جنوب پایتخت و در مسیر اتوبوان تهران- قم قرار دارد که انتشار بوی نامطبوع حوالی آن طی چند سال اخیر خبرساز بوده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: