کد خبر: ۱۴۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۸ - ۰۴ تير ۱۳۹۸
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته با اشاره به همکاری این ستاد با دانشگاه آزاد واحد یادگار امام بيان كرد: بر اساس این تفاهم‌نامه در تلاش هستیم تا شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه حمل و نقل ریلی پیشرفته راه‌اندازی شود.
دکتر منوچهر منطقی امروز در حاشیه امضای تفاهم‌نامه با دانشگاه آزاد واحد یادگار امام (ره) با بیان اینکه این تفاهم‌نامه میان ستاد فضایی در حمل و نقل پیشرفته و دانشگاه آزاد به امضا می‌رسد، افزود: محورهای مورد تاکید در این تفاهم‌نامه مطالعه در زمینه حوزه حمل و نقل پیشرفته است تا از طریق آن بتوانیم نقشه راهی تهیه کنیم و ببینیم کشورهایی که در این حوزه از ما جلوتر هستند، چه مسیری را رفته‌اند و ما مسیر بهینه را انتخاب کنیم.

وی توسعه فناوری‌های حمل و نقل پیشرفته را محور دیگر این تفاهم‌نامه نام برد و اظهار کرد: علاوه بر آن ما باید پروژه‌های بزرگ صنعتی که تا کنون تدوین و اجرایی کرده‌ایم را به دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات به عنوان قطب حمل و نقل ریلی واگذار کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ما در این تفاهم‌نامه در تلاش هستیم تا این پروژه‌ها را به بخش‌های صنعتی نزدیک کنیم، یادآور شد: با توجه به اینکه این دانشگاه با یکی از بزرگترین شرکت‌های واگن‌سازی همکاری دارد؛ از این رو باید برنامه‌ریزی‌هایی برای توسعه طراحی محصولات ریلی داشته باشیم.

دبیر ستاد فناوری‌های فضایی و حمل و نقل ریلی با اشاره به تمرکز این تفاهم‌نامه بر مسائل علمی، فناوری و ارتباط دانشگاه با پروژه‌های فناوری محور اظهار کرد: علاوه بر آن با امضای این تفاهم‌نامه در تلاش هستیم تا شرکت‌های دانش بنیان خدماتی و محصولی را در این دانشگاه راه‌اندازی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: این امر در گذشته با برگزاری رویدادهای مختلفی صورت گرفته و با امضای این تفاهم‌نامه امیدواریم شاهد ایجاد شرکت‌های متعدد در حوزه حمل و نقل پیشرفته در این جامعه باشیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: