کد خبر: ۱۴۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۶ - ۰۴ تير ۱۳۹۸
با امضای تفاهم‌نامه‌ای میان ستاد فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته با دانشگاه آزاد واحد یادگار امام (ره) علاوه بر توسعه فناوری‌های این حوزه، نسبت به راه‌اندازی و شبکه‌سازی آزمایشگاه حمل و نقل اقدام خواهد شد.
در بازدید امروز دکتر منوچهر منطقی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری از بخش‌های آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه آزاد واحد یادگار امام، تفاهم‌نامه همکاری در زمینه توسعه فناوری‌های حمل و نقل پیشرفته به امضا رسید.

این تفاهم‌نامه در راستای تقویت هر چه بیشتر تعاملات علمی، آموزشی، تحقیقاتی و پژوهشی، تحقق اهداف با بهره‌گیری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های طرفین در حوزه‌های اجرایی به امضا رسید.

بر اساس این تفاهم‌نامه نسبت به تبیین مفاهیم و مطالعات کلان در حوزه حمل و نقل پیشرفته، انجام پروژه‌های تحقیقاتی در زمینه اولویت‌ها، نیازمندی‌ها و بازار و در حوزه حمل و نقل پیشرفته راه‌اندازی و شبکه‌سازی آزمایشگاه‌های حوزه حمل و نقل، ارائه سمینارها، دوره‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی کوتاه مدت و تدوین و تألیف اسناد و مدارک علمی و تبادل آنها اقدام خواهد شد.

حمایت و هدایت پایان‌نامه‌های تحصیلی به‌ویژه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری و بررسی میزان نیاز فناوری‌های نوین از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه به شمار می‌رود.

مدت این تفاهم‌نامه پنج سال است و در صورت توافق طرفین این زمان قابل تمدید خواهد بود.

ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته در این تفاهم‌نامه متعهد شد تا نسبت به اطلاع‌رسانی به مراکز، واحدها و نهادهای مرتبط با ستاد در خصوص این توافقنامه، معرفی نمایندگان ستاد در هر یک از محورهای کاری مورد علاقه طرفین و حمایت از فعالیت‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی منطبق با روابط ستاد اقدام خواهد کرد.

به منظور انجام جزئیات این تفاهم‌نامه کارگروه‌های مشترکی میان طرفین ایجاد خواهد شد که در این زمینه دانشگاه آزاد واحد یادگار امام نسبت به معرفی اعضای هیأت علمی متخصص در کارگروه‌های تخصصی از جمله تعهدات دانشگاه آزاد واحد یادگار امام (ره) اقدام خواهد کرد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: