کد خبر: ۱۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۱ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۵
توریست دوچرخه سوار هلندی گفت: ایران بسیار زیباست و امنیت بالایی دارد.
 مارتین فان هالف توریست 22 ساله هلندی که سفر خود را با دوچرخه آغاز کرده است و پس از گذر از 15 کشور مختلف وارد ایران شده، با اشاره به مهمان نوازی گرم مردم ایران گفت: خلاف تبلیغات منفی رسانه ای که درباره ایران در اروپا وجود دارد، تمامی دوچرخه سواران و جهانگردانی که به ایران سفر کرده اند، ایران را یکی از زیباترین کشورهای توریستی جهان معرفی کرده و علاقه بسیاری برای سفر به این کشور در من ایجاد کردند.
وی پس از یک هفته اقامت در تبریز، در روزهای نخست تعطیلات نوروز خود را به شهر زنجان رسانده و پس از بازدید از گنبد سلطانیه وارد شهر ابهر شد و از اماکن تاریخی و توریستی این شهر بازدید کرد.
وی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه برخی از مردم به دلیل تبلیغات منفی رسانه ها هنوز از سفر به ایران هراس دارند، افزود: من هیچ ترسی از سفر به این ایران نداشتم چرا که علاوه بر اینکه مردم بسیار با محبت و مهربان، همه سخاوتمندانه در طول سفر از من پذیرایی کردند.
وی بیان کرد: قبل از ورود به ایران هیچ اطلاعاتی درباره نوروز در ایران نداشتم و در زنجان مردمی را دیدم که برای حضور در روز عید در کنار خانواده های خود، مغازه ها را تعطیل می کنند و با عجله خود را به خانه می رسانند و این رسم خانواده های ایرانی برایم بسیار جالب بود.
فان هاف بیان کرد: مقصد من در ادامه سفر شهرهای قم، کاشان، اصفهان، شیراز و مشهد است و پس از کشور ایران سفر به ترکمنستان و کشور هند را نیز در پیش دارم.
وی که در مدت اقامت خود در ابهر مهمان یکی از خانواده های این شهر بود، از مهمان نوازی ایرانی ها بسیار قدردانی کرد و افزود: با اینکه مردم من را نمی شناسند، ولی بسیار با مهربانی با من رفتار می کنند.
این جهانگرد هلندی ابراز کرد: در دو هفته ای که در ایران اقامت داشتم برخی از غذاهای ایرانی را تجربه کردم که بسیار خوب بودند و امیدوارم در ادامه سفر غذاهای بیشتری را تجربه کنم. 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: