کد خبر: ۱۴۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۲ - ۰۴ تير ۱۳۹۸
شهردار مشهد:
شهردار مشهد در پاسخ به سوال عضو شورای شهر گفت: هدف از ادغام معاونت ها چابک سازی است.
به گزارش قلم نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، شهناز رمارم، عضو هیات رییسه شورای شهر امروز و در شصت و سومین جلسه علنی شورا ضمن تقدیر از تلاش های شهردار مشهد با طرح سوال از وی گفت: هدف از طرح سئوال از شهردار این بود که وقتی تصمیمی در شورا گرفته می شود در خصوص ادغام معاونت ها هدف از آن کوچک شدن و سرعت در پاسخگویی است، اما اکنون چارت وسیع تر شده و آن چیز که مصوب شده با آن چیز که اجرا شده مغایرت دارد و در عمل به کاهش بروکراسی و تسریع در کار کمک نمی کند.
وی افزود: این موضوع جای تقدیر دارد که شهردار مشهد زودتر از موعد مقرر در خصوص پاسخ به موارد مطرح شده اقدام و در صحن علنی نیز حاضر شده اند اما مطابق با آیین نامه چون سئوال مطرح شده بود این موضوع باید در صحن علنی مطرح می شد.
*هدف از ادغام معاونت ها چابک سازی است
محمدرضا کلائی، شهردار مشهد در پاسخ به سئوالات مطرح شده از سوی شهناز رمارم با اشاره به اینکه خانم رمارم اعلام کردند که علیرغم برگزاری جلسات تبعینی و پاسخگویی طبق آیین نامه سئوال به صحن علنی آمد، گفت: اما باید بگویم که طبق همین آیین نامه می توان سئوال را پس گرفت.
وی ادامه داد: 6 ماه پیش و براساس تجربیات مدیریت شهری و آسیب شناسی های انجام شده تصمیم گرفته شد تغییراتی در شهرداری انجام شود که یکی از آنها ادغام حوزه معاونت حمل و نقل و فنی و عمران بود که این موضوع در شورای شهر مطرح و اعلام شد که این امکان فراهم است که با ادغام دو معاونت و فعالیت برخی سازمانها ساختاری چابک ایجاد کنیم تا در فرصت باقی مانده از شورای پنجم و شوراهای بعدی خدمات رسانی بهتری انجام شود.
کلائی با بیان اینکه این موضوع در وزارت کشور نیزرمطرح شد، اظهار کرد: معتقدیم لزوما اضافه یا کم شدن اداره کل در سطح ستاد به چابک یا کوچک سازی ارتباط پیدا نمی کند.
شهردار مشهد تصریح کرد: در ادغام دو معاونت فنی و عمران و حمل و نقل بر سر وجود 4 یا 5 اداره کل بحث داشتیم که در مجموعه پس از بررسی ها به 4 اداره کل رسیدیم.
وی به ایراد وارد شده از سوی عضو شورای شهر در خصوص استفاده از سربرگ هایی با آرم ادغام شده دو معاونت در احکام مدیران کل و مکاتبات بدون دریافت مصوبه اشاره کرد و افزود: طبق ماده 54 قانون شهرداری ها، شهردار می تواند با اطلاع شورای شهر اصلاح ساختار انجام دهد که ما فکر می کردیم اطلاع رسانی انجام شده است.
وی گفت: علیرغم این موضوع و پس از اعلام این موضوع از سوی خانم رمارم در تاریخ 14 اردیبهشت ماه به معاونت حمل و نقل و سرپرست معاونت فنی و عمران اعلام کردیم که در مکاتبات خود از سربرگ های قبلی استفاده شود و در پی آن احکام مدیران کل در سربرگهای قبلی اصلاح و بر 4 اداره کل تاکید شد.
کلائی افزود: در پاسخ به سئوالات مطرح شده پاسخ ها به ریاست شورای شهر اعلام شده و طی آن مقررات و بندهای ابلاغی وزارت کشور نیز رعایت شده است اما با این حال اگر هنوز جای بحث دارد می توانیم موارد را از معاونت عمرانی و امور شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور به صورت کتبی نیز استعلام کنیم که آیا ادامه کار در چهارچوب این چارت قابلیت ادامه دادر یا نه؟ هر چند که شفاهی اعلام شده است ولی اگر نیاز است می خواهیم موارد را کتبی اعلام کنند.
شهردار مشهد در خصوص سئوال عضو شورای شهر در خصوص طولانی شدن و رعایت نشدن سقف مدت سرپرستی معاونتها نیز اظهار کرد: این که مدت سرپرستی ها را کوتاه کنیم درست است و ما نیز معتقدیم که خیلی مناسب نیست این زمان طولانی شود لذا در معاونت اقتصادی این کار انجام شد.
وی اضافه کرد: در حوزه معاونت حمل و نقل و فنی و عمران نیز اگر موضوع ادغام از سوی وزارت کشور پذیرفته شود مشخصا همین معاون بکار خود ادامه خواهد داد لذا خلا در کار و بلاتکلیفی وجود ندارد.
وی ادامه داد: در کنار این موضوع شهرداری مشهد تابع قوانین مدیریت خدمات کشوری نیست بلکه تابع قوانین استخدام کشوری است که در این قانون سقفی برای سرپرستی مشخص نشده است.
کلائی گفت: شهرداری مشهد چند چرخ دنده اصلی دارد که هر معاونت یک چرخ دنده اصلی است که بدون آنها ساعت مدیریت شهری کار نمی کند لذا از همکارانم در معاونت ها به ویژه معاونت حمل و نقل و فنی و عمران که این ادغام را به خوبی پذیرفته و اجرایی کردند تشکر می کنم.
گفتنی است، شهناز رمارم که سئوال از شهردار را مطرح کرده بود از پاسخ های محمدرضا کلائی قانع شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: