کد خبر: ۱۴۷۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۵ - ۰۳ تير ۱۳۹۸
یک شرکت دانش‌بنیان موفق به تولید صنعتی و صادرات فلومترهای مایعات با کاربرد در صنعت آب و فاضلاب شد. فلو flow یکی از مهم‌ترین متغیرهای اندازه‌گیری در صنعت است، آب، گاز طبیعی، بخار، روغن، هیدروکربن‌ها، مواد شیمیایی و یا فاضلاب ها است كه بايد اندازه‌گيري شود.
به گزارش صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، علی اسماعیلی، مدیرعامل شرکت مهندسی پنگان الکترونیک درباره محصول این شرکت گفت: فلومتر مایعات، اندازه‌گیری فلو (دبی) سیال را با استفاده از اندازه‌گیری سطح سیال که از داخل کانال‌های خاصی عبور داده می‌شود، انجام می‌دهد.

فلو flow یکی از مهم‌ترین متغیرهای اندازه‌گیری در صنعت است، آب، گاز طبیعی، بخار، روغن، هیدروکربن‌ها، مواد شیمیایی و یا فاضلاب چند نمونه از مایعات است که باید فلوی آنها هر روز اندازه‌گیری شود، برای اندازه‌گیری همه این سیالات یک روش یکسان وجود ندارد بنابراین تولیدکنندگان روش‌های مختلفی برای اندازه‌گیری فلو flow ارائه کرده‌اند.

علاوه بر کنترل خودکار فرآیند و با استفاده از ارتباط دو طرفه (سیستم مبتنی بر فیلد باس) فلومترها (flow meter) در سال‌های اخیر پیشرفته‌تر شده و قابلیت‌های نرم‌افزاری از قبیل ثبت داده‌ها، نمایش در محل و اندازه‌گیری مجموع فلو flow، نظارت، کنترل، محاسبه صورت حساب، اندازه‌گیری غلظت در مایعات دو فاز، اندازه‌گیری ویسکوزیته را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه فلومتر به معنای جریان‌سنج یا دبی‌سنج است، افزود: دقت اندازه‌گیری این سنسور ۳ میلیمتر است یعنی هر ۳ میلیمتر تغییر در سطح سیال توسط سنسور تشخیص داده می‌شود.
اسماعیلی گفت: بیشترین کاربرد این محصول در صنعت آب و فاضلاب برای سنجش دبی یا سیال عبوری با دقت خیلی بالا است.
وی با اشاره به دریافت تسهیلات از صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری عنوان کرد: نمونه‌سازی اولیه این محصول ساخته شده بود و در مرحله تولید صنعتی از صندوق نوآوری و شکوفایی تسهیلات دریافت شده است که توانستیم با آن بخشی از کار و تولید اولیه را انجام دهیم.
وی درباره میزان رقابت و برابری این محصول با مشابه خارجی نیز گفت: این محصول از نظر دقت با نمونه خارجی کاملاً قابل رقابت است و در بعضی از پارامترها که نوآوری شده حتی نسبت به نمونه خارجی، برتری دارد.
اسماعیلی در پایان خواستار توجه به بحث صدور ضمانت‌نامه برای شرکت‌های دانش بنیان کوچک شد و گفت: برای شرکت‌های دانش‌بنیان که سرمایه اصلی‌شان دانش آنهاست، تأمین ضمانت‌نامه‌های سنگین، خیلی سخت است و صندوق باید در این زمینه همکاری بیشتری صورت دهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: