کد خبر: ۱۴۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۷ - ۰۲ تير ۱۳۹۸
میزان فروش سینما در سه ماهه نخست سال ۹۸ به فروشی معادل ۱۱۴ میلیارد و ۱۶۲ میلیون و ۸۳۹ هزار تومان با ۹ میلیون و ۸۴۶ هزار و ۶۲۳ نفر بیننده رسید. نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد افزایش داشته است.
به نقل از روابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی بصری، میزان فروش سینمای ایران در سه ماهه نخست سال ۹۸ به فروشی معادل ۱۱۴ میلیارد و ۱۶۲ میلیون و ۸۳۹ هزار تومان با ۹ میلیون و ۸۴۶ هزار و ۶۲۳ نفر بیننده رسید.

این درحالیست که در سه ماه نخست سال ۹۷ میزان فروش به ۸۴ میلیارد و ۷۵۳ میلیون و ۷۹۲ هزار تومان با ۹میلیون و ۸۱۷ هزار و ۷۹۶ نفر رسیده بود.

بر اساس بررسی‌های معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی سازمان سینمایی میزان افزایش فروش فیلم‌ها در سه ماهه ابتدایی امسال (سال۹۸) نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۳۵ درصد افزایش و تعداد تماشاگران نیز ۳درصد رشد داشته است.

گفتنی است، میزان فروش سینمای ایران در خردادماه سال ۹۸ معادل ۲۸میلیارد و ۸۷۲ میلیون و ۶۱ هزار تومان بوده است و ۲ میلیون و ۵۰۸ هزار و ۲۷۳ نفر به تماشای فیلم های اکران شده نشستند که در مقایسه با خردادماه سال گذشته که میزان فروش ۱۳ میلیارد و ۶۸۹ هزار و ۶۴۸ هزار تومان بوده و یک میلیون و ۷۴۳ هزار و ۴۸۳ نفر به تماشای فیلم ها نشسته بودند ، خردادماه امسال ۱۱۱ درصد افزایش فروش و ۴۴درصد افزایش بیننده را داشته‌ایم.

گزارش اجمالی بهار ۹۸ به پیوست قرار گرفته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: