کد خبر: ۱۴۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۸ - ۰۲ تير ۱۳۹۸
سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد اعلام کرد:
سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد از کاهش 6 درصدی بیماری سالک در سطح شهر خبر داد.
به گزارش قلم به نقل از پایگاه اطلاع‎رسانی شهرداری مشهد، مهدی یعقوبی ضمن اشاره به برنامه‎ریزی برای کنترل و مهار سالک با اعلام خبر بالا خاطرنشان کرد: با توجه به اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری کانون‎های مستعد بیماری سالک در شهر مشهد شناسایی و برنامه‌ریزی جهت کنترل و مهار آن در سطح مناطق به ‎صورت پیوسته در حال انجام است.
وی افزود: در حال حاضر حدود 80 کانون مستعد بیماری سالک در مشهد از سوی مرکز بهداشت مشخص شده و برای رفع خطر آن از سوی شهرداری اقدامات ویژه‌ای صورت گرفته است. در همین راستا هم 12 محور اقدامات بهداشتی و زیست محیطی در خصوص رفع بیماری سالک از سوی شهرداری مشهد نیز انجام شده است.
سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد با بیان اینکه به همین منظور در سال جاری بیش از 45 میلیارد و 64 میلیون ریال اعتبار به 13 منطقه شهری مشهد اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: در جهت جلوگیری از شیوع بیماری سالک در سال 97 روزانه 246 تن خاک و نخاله از مناطق سطح شهر جمع‎آوری شده است.
وی افزود: از دیگر فعالیت‎های صورت گرفته در این خصوص می‎توان به آموزش شهروندان و آگاه‌سازی با بنرها و بروشورهای آموزشی، آهکپاشی جایگاه مخازن زباله و کال‎ها، محصور کردن یا تسطیح اراضی به منظور پیشگیری از سالک، لایروبی کانال‎ها و جوی‏های سطح شهر و ... اشاره کرد.
یعقوبی رعایت بهداشت از سوی شهروندان را امری مهم در پیشگیری از این بیماری دانست و گفت: شهروندان می‎توانند با رعایت مسائل بهداشتی به‌خصوص نصب توری در پنجره‎ها، عدم ریختن زباله، خاک و نخاله در معابر و عدم هدایت فاضلاب‌ها به معابر در پیشگیری و کاهش سالک تاثیرگذار باشند.
وی گفت: با توجه به روند فعالیت‎ها و اقدمات صورت گرفته از سوی شهرداری مشهد و همچنین مشارکت مردم در این حوزه خوشبختانه تعداد بیماری سالک نسبت به سال96، نزدیک به 6 درصد کاهش داشته است. در سال گذشته نیز به منظور کاهش بیماری سالک در شهر مشهد و رفع کانون‌های خطر این بیماری بیش از 40 میلیارد ریال هزینه شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: