کد خبر: ۱۴۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۱ - ۰۲ تير ۱۳۹۸
هشدار عضو شورای شهر تهران؛
فراهانی از شهرداری تهران و سازمان‌های وابسته خواست نسبت به ایمن سازی گودال جنب برج میلاد اهتمام ویژه‌ای از خود نشان دهند.
به گزارش قلم، مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران در یکصد و پنجاهمین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز (یکشنبه دوم تیرماه) برگزار شد، نسبت به لزوم توجه و پایدار و ایمن سازی گودال جنب برج میلاد به شهردار تهران و سازمان‌های وابسته تذکر داد و اظهار کرد: گود رها شده در کنار مرکز همایش‌های برج میلاد ضایعه‌ای است که وجود آن حدود ۵ سال است که شهر را آزار می‌دهد و بلاتکلیفی این گود فضای شهر و تاب آوری را دچار چالش کرده و خطر‌های بالقوه‌ای را برای برج میلاد ایجاد کرده است.

وی افزود: موضوع پیگیری وضعیت گود رها شده کنار برج میلاد از آغاز فعالیت شورای پنجم در دستور کار قرار گرفت و تاکنون در خصوص تعیین تکلیف این گود در صحن شورا از سوی اعضای شورا تذکرات متعددی داده شده و نشست‌ها و بازدید‌های بسیاری نیز انجام شده است.

عضو شورای شهر تهران گفت: متأسفانه علی رغم پیگیری‌های اعضای کمیسیون‌های معماری و شهرسازی، عمران و حمل و نقل و با گذشت ماه‌ها از آن هنوز نه طرح جامع مربوط به اراضی برج میلاد تهیه شده و نه در خصوص گودبرداری مجاور این برج تعیین تکلیف شده است.

فراهانی تصریح کرد: علاوه بر این متأسفانه تاکنون شهرداری تهران در پاسخ مکاتبات و پیگیری‌های سازمان بازرسی کل کشور از سال‌های ۹۶ تا ۹۸ در خصوص پایدار و ایمن سازی گودال جنب برج میلاد تهران و خطر کج شدن آن برج اقدام جدی انجام نداده است که این امر منجر به پیگیری موضوع از سوی معاون عمران، توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور از شهردار تهران شده است.

عضو شورای شهر تهران گفت: من به عنوان نماینده مردم تهران در اجرای بند ۳ ماده ۸۰ قانون شورا‌های اسلامی کشور درباره لزوم توجه به ایمن سازی گودال جنب برج میلاد به شهردار تهران تذکر می‌دهم و انتظار دارم شهرداری بیش از پیش به مسئله گودال برج میلاد تهران توجه کند و این تهدید را با تحرک بخشیدن به سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی به فرصتی برای رشد و توسعه اقتصاد و سرمایه‌گذاری شهری تبدیل کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: