کد خبر: ۱۴۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۵ - ۰۱ تير ۱۳۹۸
ستاد توسعه فناوری نانو به همراه ۸ شرکت فعال در حوزه فناوری نانو همزمان با برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ‏ماشین‌آلات و صنایع وابسته، ۸ محصول مبتنی بر فناوری نانو با کاربرد در صنایع غذایی معرفی شدند.
ستاد توسعه فناوری نانو به همراه ۸ شرکت فعال در حوزه فناوری نانو در بیست و ششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین‌آلات و صنایع وابسته (نمایشگاه ایران آگروفود ۲۰۱۹) حضور یافتند.‏

"گرانول نانو کامپوزیت با خاصیت عدم عبوردهی گاز اکسیژن قابل استفاده در بسته‌بندی ظروف لبنی و مواد غذایی"، "دستگاه نانو کاویتاسیون جهت پاستوریزاسیون سرد شیر و آبمیوه"، "نانو محصولات پلیمر برای استفاده در بسته‌بندی مواد غذایی"، "فیلترهای نانویی برای زدایش ذرات معلق"، "کفپوش‌های پلیمری و رزینی"، "غشاء نانویی با کاربرد شیلات و کشاورزی"، "غشاهای نانو ساختار سرامیکی" و "بسته‌بندی‌های زیست‌تخریب‌پذیر برای استفاده در بخش آرد" از جمله محصولات نانویی است که در این نمایشگاه معرفی شدند.

دستگاه نانو کاویتاسیون با استفاده از فشار بسیار بالا و همچنین به‌کارگیری راکتوری با طراحی ویژه، نانو حفرات را در داخل سیال ایجاد می‌کند (نانوکویتاسیون). این فرایند شبیه‌سازی از تکنولوژی آلتراسونیک است. نانو حفرات ایجاد شده در سیال به عنوان عامل توزیع کننده نانوذرات استفاده می‌شود.

با در اختیار داشتن این تکنولوژی می‌توان نانو کلوئید و نانو امولسیون‌های گوناگون در مقیاس انبوه و صنعتی تولید کرد. به این ترتیب ورود فناوری نانو به صنایع مختلف میسر می‌شود. با این تکنولوژی می‌توان یک نانوامولسیون از دو مایع غیر قابل حل در یکدیگر تولید کرد و از این دستگاه در پاستوریزاسیون غیر حرارتی مواد غذایی مانند شیر و یا آبمیوه استفاده کرد.

بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع کشاورزی، موادغذایی، ماشین آلات و صنایع وابسته از روز ۲۸ خرداد ماه آغاز شده و امروز جمعه ۳۱ خرداد به کار خود پایان خواهد داد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: