کد خبر: ۱۴۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۰۱ تير ۱۳۹۸
شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با همکاری دفتر ایده‌بازار دانشگاه صنعتی امیرکبیر و با توجه به ضرورت‌های فوری و حیاتی در حوزه‌ صنعت حمل‌ونقل ریلی، اقدام به برگزاری "ایده‌بازار صنعت حمل‌ونقل ریلی" کرده است. این برنامه در مهرماه امسال در حوزه فناوری‌های نوآورانه در بستر علم و فناوری است.
این برنامه در مهرماه امسال و با هدف شناسایی ظرفیت‌های نهفته در حوزه فناوری‌های نوآورانه در بستر علم و فناوری است.

این رویداد به منظور شناخت طرح‌های فناورانه با اولویت محورهای " اینترنت اشیا، هوش تجاری، خدمات الکترونیک و افزایش بهره‌وری و تخصیص منابع"، برگزار می‌شود.

شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به منظور احرایی‌سازی ماده ۵۴ از قانون برنامه ششم توسعه و با رعایت قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تأمین نیازهای کشور و تقویت آنها در امر صادرات و انتقال فناوری به داخل کشور، به نحوی که تا پایان اجرای قانون برنامه حداقل ۸۵ درصد، دانش طراحی و ساخت تجهیزات مورد نیاز صنعت حمل و نقل ریلی شهری و بین شهری با کمک و استفاده از دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و نهادهای علمی و فناوری ملی نظیر جهاد دانشگاهی و شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی، اقدام به برگزاری ایده رویداد کرده است.

شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با توجه به اولویت‌های خود و وجود بستر مناسب فناوری‌های نوین در حوزه اینترنت اشیاء، هوش تجاری و خدمات الکترونیک و افزایش بهره‌وری و تخصیص منابع، اقدام به شناسایی، جذب فناوری و سرمایه‌گذاری کرده است.

یکی از مهمترین اهداف این رویداد "شناسایی نوآوری‌ها و فناوری‌های بدیع و نوظهور و نزدیک به بازار سرمایه" در راستای توسعه و تحول صنعت حمل‌ونقل ریلی است.

همسو کردن بخش دانشگاهی، مراکز پژوهشی و تحقیقاتی با نیازهای صنعت حمل‌ونقل ریلی، همسو و همگرا کردن سازمان‌های دولتی و بخش خصوصی در راستای توسعه این صنعت، ایجاد بستری مناسب برای معرفی ایده‌های نوآورانه برای سرمایه‌گذاری، ایجاد بستری مناسب برای همکاری‌های مشترک ایده پردازان با یکدیگر، ایده‌پرداز با سرمایه‌گذار و سرمایه‌گذار با سرمایه‌گذار از دیگر اهداف برگزاری این رویداد است.

علاقه‌مندان، فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در صنعت حمل‌ونقل ریلی می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ارسال طرح خود به سایت ideabazar.rai.ir مراجعه کنند و یا با شماره تلفن ۶۶۱۷۵۹۳۷ دفتر ایده‌بازار دانشگاه صنعتی امیرکبیر تماس بگیرند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: